سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ارزش کالا‌های صادراتی از کهگیلویه و بویراحمد به آن سوی مرز‌ها

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش کالا‌های صادراتی در یک سال اخیر کاهش یافته است.

امیرتیمور موسویان گفت: شهریورما سال ۱۳۹۹ تا هفته دولت سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۹۴ تن کالا به ارزش ۸ میلیون دلار کالا از کشور خارج شده است.

او با بیان اینکه وزن کالا‌های صادراتی ۳۰۳ تن و ۵۰۹ کیلوگرم کالا و به ارزش ۷ میلیون و ۹۳۴هزار و ۶۴۲ دلار برآورد شده است، افزود: مقایسه این ارقام گواه بر کاهش ارزش کالا‌های صادراتی در یک سال اخیر است.

موسویان سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی را از مهم‌ترین کالا‌های صادراتی استان در سال جاری عنوان کرد.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد؛ فروش تولیدات کارخانه سیمان مارگون در بازار داخلی از جمله دلایل کاهش صادرات استان در یک سال اخیر است.

او می‌گوید: در اولویت بودن بازار داخلی، بالا رفتن هزینه‌های بندری و ذخیره تولیدات برای اوج بازار مصرف در تابستان با توجه به برنامه‌های مدیریت مصرف برق برای صنایع از مهمترین عوامل صرف نظر کردن کارخانه سیمان مارگون برای صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور به شمار می‌روند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.