سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه سنندج:

نگهداری از سگ خلاف شریعت اسلام است

رستمی گفت: نگهداری از سگ مخالف شریعت اسلام و عامل انواع میکروب و خطرناک برای سلامتی انسان است.

امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از نگهداری سگ در منزل توسط برخی خانواده‌ها به شدت انتقاد کرد و گفت: این کار مخالف شریعت اسلام و عامل انواع میکروب و خطرناک برای سلامتی انسان است.

ماموستا فایق رستمی نگهداری سگ در منزل و محل زندگی را کاری ناشایست و مخالف با بهداشت و سلامت انسان دانست و افزود: مشترک بودن محل زندگی و غذا خوردن خانواده‌ها با سگ، بسیار خطرناک به ویژه برای کودکان است و امیدواریم از این کار پرهیز کنند.

او با بیان اینکه طبق گفته پزشکان، بدن و پوزه سگ منبع انواع میکروب است، ادامه داد: نمایش دادن سگ در خیابان‌ها و خودرو، کاری ناپسند و خلاف مکتب اسلام و فرهنگ کشورمان است، لذا خانواده‌ها و جوانان دست از این کار بردارند که اصلا افتخار نیست.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه هایش گفت: آزادگان سرافراز، یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند که در بدترین شرایط ممکن و با تحمل سخت ترین شکنجه ها از آرمان‌های والای نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده، در مقابل دشمن سر خم نکردند و پیام ایستادگی حق مقابل باطل را به دنیا ارسال کردند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: تاریخ جمهوری اسلامی ایران امروز به وجود چنین آزاد مردانی به خود می بالد و ملت ایران عظمت، عزت و امنیت امروز خود را مدیون خون شهدا، ایثارگران و صبر، استقامت و از خودگذشتگی آزادگان سرافراز می داند.

او همچنین به سالروز بازگشت آزادگان به کشور اشاره کرد و ادامه داد: سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی فرصت مغتنمی برای این مهم به شمار می رود و مسوولان و متولیان امر می‌توانند در این روز با برگزاری برنامه ها و مراسماتی رشادت های این عزیزان را برای آحاد مختلف جامعه بویژه نسل جوان و نوجوان بازگو کنند.

رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر ضرورت احترام به اصحاب پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) تاکید کرد و افزود: حضرت محمد(ص) فرموده است کسانی که به اهل بیت و صحابه‌اش بی احترامی کنند، گویی به ایشان توهین کرده‌اند، همچنانکه آنانکه اصحاب و اهل بیت(ع) را دوست بدارند، در واقع پیامبر(ص) را دوست داشته‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.