سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر چین در کابل:

چین در صدد گسترش روابط با طالبان است

سفیر چین در کابل گفت آمریکا در افغانستان مشکلات ایجاد می‌کند و پس از خروج از این کشور هیچ کمکی به افغانستانی ها نکرده است.

وانگ یو، سفیر چین در کابل در یک نشست خبری گفت: پکن همچون یک همسایه و همکار خوب با افغانستان در زمینه‌های گوناگون همکاری کرده و روابط‌ خود را با طالبان گسترش خواهد داد.

وانگ یو گفت: چین همراه با افغانستانی ها، تلاش‌های مشترک را برای صلح، ثبات و توسعه در افغانستان انجام خواهند داد.

این دیپلمات چینی با انتقاد از کارنامه  ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان گفت آمریکا در افغانستان مشکلات ایجاد می‌کند و پس از خروج از این کشور هیچ کمکی به افغانستانی ها نکرده است.

پیش از این نیز وانگ وین بین، سخنگوی این وزارت به روز جمعه (۲۱ اسد/مرداد) در یک نشست خبری گفته بود که آمریکا، بدون توجیه٬ دارایی بانک مرکزی افغانستان را تقسیم کرده است.

نظامیان آمریکایی پس از ۲۰ سال اشغالگری و ارتکاب جنایت بی شمار و نابودی زیر ساخت های افغانستان در نهایت اواخر ماه اوت سال ۲۰۲۱ با خفت و شکست از این کشور خارج شدند و طالبان هم ۱۵ اوت/۲۴اسد سال گذشته با کنار زدن اشرف غنی در افغانستان به قدرت رسیدند. بدنبال آن آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی های افغانستانی ها را بلوکه و تصاحب کرده است. 

برچسب ها: طالبان ، چین ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
سران خیانتکار امریکا و چین و روسیه بدستور ایران از طالبان حمایت، و با انها وارد تعاملات سیاسی و اقتصادی شدند تا به حکومت اهریمنی و منحوس انها اعتبار جهانی ببخشند.