وزارت خارجه طالبان در واکنش به سفر نانسی پلوسی به تایوان گفت روابط چین و آمريکا بر امنیت، ثبات و رفاه منطقه تأثیر دارد.

عبدالقهار بلخی، وزارت خارجه طالبان در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  به تایوان گفت:« کشورها از تصمیماتی که نقض حاکمیت ملی سایر کشورها و زمینه اقدامات تحریک‌آمیز را فراهم می‌کند، خودداری کنند».

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان شامگاه روز گذشته (چهارشنبه، ۱۲ اسد) در توئیتی نوشته است که روابط چین و آمريکا بر امنیت، ثبات و رفاه منطقه تأثیر دارد.

بلخی گفت که طالبان بر سیاست اصولی چین واحد پافشاری می‌کند و می‌خواهد اختلافات بین چین و آمريکا را از راه‌های مناسب حل کند تا بتوانند برای صلح، ثبات و توسعه منطقه و جهان با یکدیگر همکاری کنند.

نانسی پلوسی که بلندپایه‌ترین مقام آمریکایی است که طی ۲۵ سال اخیر به تایوان سفر می‌کند، صبح (چهارشنبه، ۱۲ اسد) با رئيس جمهور و نمایندگان پارلمان تایوان دیدار و گفتگو کرد.

سفر پلوسی به تایوان در حالی انجام شد که پیشتر مقام‌های چینی هشدارهایی در خصوص عواقب این سفر به طرف آمریکایی داده بودند.

چین می‌گوید که واشنگتن تاوان این «اشتباه» خود را خواهد پرداخت. همزمان با حضور پلوسی، چندین فروند جنگنده چینی در تنگه تایوان به پرواز در آمده‌اند.

دولت چین بازدید مقامات کشورهای خارجی از تایوان را نشانه‌ به رسمیت شناختن دولت حاکم بر این جزیره و نقض حاکمیت خود می‌‌داند.

برچسب ها: تایوان ، آمریکا ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار