سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای قانون مالیات پایانه‌های فروشگاهی برای اشخاص حقیقی از سال آینده

قانون پایانه‌های فروشگاهی اول مهرماه با فراخوان از شرکت‌های بزرگ دولتی و بورسی آغاز و برای اشخاص حقیقی از سال آینده اجرایی خواهد شد.

حبیبی، سرپرست امور مالیاتی استان مرکزی با اشاره به اجرای قانون مالیات پایانه‌های فروشگاهی از یکم مهرماه در این مورد توضیحاتی به شرح زیر بیان کرد.

قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در سال ۱۳۹۸ تصویب و مقرر شد بعد از مدتی زیرساخت‌ها جهت اجرای طرح آماده شود.

این قانون از یکم مهر امسال آغاز و به صورت فراخوان‌ها از شرکت‌های بزرگ دولتی و بورسی آغاز می‌شود و برای اشخاص حقیقی از سال آینده اجرایی خواهد شد و برای مودیانی که قصد مقاومت داشته باشند جرائمی در نظر گرفته می‌شود.

اگر این قانون اجرا شود شفافیت در معاملات ایجاد و سبب می‌شود صدور فاکتور مودیان از طریق سیستم‌های الکترونیکی و سامانه مودیان انجام شود و کاهش فرار مالیاتی را به همراه دارد.


گا‌ها برخی به جای استفاده از وجه نقد استفاده کرده و دستگاه پوز خود استقاده نمی‌کنند که از شهروندان می‌خوهیم در صورت مشاهده با سامانه ۱۵۱۶ اعلام کنند تا بررسی لازم صورت گیرد.

در خصوص این سامانه هفته گذشته همایشی برگزار و بخشی از فعالین حضور داشتند، با توجه به شفافیت در این قانون، قطعا مورد اسقبال قرار خواهد گرفت

بر اساس اتفاقات رخ داده و شناسایی حساب‌های بانکی به تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری سبب شد تعداد مودیان مالیاتی افرایش پیدا کند و از ۶۷ هزار مودی به ۹۰ هزار مودی اشخاص حقیقی و ۷ هزار شرکت حقوقق در استان برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.