سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش ۱۰۰ درصدی جمعیت دامی اردبیل علیه بیماری‌های استراتژیک

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: جمعیت دامی اردبیل علیه بیماری‌های استراتژیک در ۲ سال گذشته پوشش ۱۰۰ درصدی داشته است.

بهلول تکلوی گفت: تأمین امنیت غذایی جامعه یکی از وظایف اساسی دولت‌ها در هر کشوری محسوب می‌شود و در حقیقت امنیت غذایی عنصر اصلی سلامت فکری، روانی و جسمی اعضای جامعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل می گوید: فعالیت دامپزشکی را در سه محور حفظ و حراست از سرمایه دامی از طریق تأمین بهداشت دام، حفظ و ارتقای بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام و تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم کردن شرایط بهداشتی برای تولید و تضمین سلامت مواد غذایی تدوین شده است.

به گفته او، تأمین غذای با کیفیت، سالم و کافی برای جمعیت کشور همواره مسئله‌ای اساسی و مهم برای دولتمردان و متخصصان دست‌اندرکار در این زمینه بوده که دامپزشکی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی تأمین‌کننده این امنیت نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

تکلوی گفت: دامپزشکی اردبیل در کنار پوشش کامل جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های مهم و استراتژیک دامی، در ۲ سال گذشته عمده تلاش خود را برای مبارزه با بیماری‌های مشترک معطوف کرده است.

او در ادامه می گوید: بروز و مشاهده این بیماری‌ها در جمعیت انسانی هر قدر هم کم باشد حساسیت‌های ملی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و تجربه تلخ آن را در شیوع بیماری «تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو» در سه ماه گذشته در استان به عینه مشاهده کردیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.