مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: خشکسالی‌های رخ داده طی سال‌های اخیر در استان اردبیل برای تشدید بیماری دامی نگران‌کننده است.

بهلول تکلوی فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه‌های مختلف به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را یادآور شد و گفت: بیماری مشترک «تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو»، بیماری «آنگارا» در طیور صنعتی و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با توجه به نزدیکی فصل پاییز و شروع مهاجرت پرندگان و زمستان‌گذرانی آن‌ها در تالاب‌ها، برکه‌ها و پشت سد‌ها در استان مورد بحث و تبادل نظر است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در نشست با مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: این نشست به منظور هم‌اندیشی و ضرورت هم‌افزایی در راستای تعامل بیشتر با سازمان‌ها و ادارات مرتبط با بحث بحران در حوزه بیماری‌های مختلف دام و طیور انجام شد.

تکلوی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و ضروری قبل از شیوع بیماری‌ها، آسیب‌ها را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد، گفت: ماهیت کار دامپزشکی به گونه‌ای است که همواره در مقابل بیماری‌ها و بحران‌ها قرار دارد.

او می‌گوید: در این بین ضرورت اتخاذ تدابیر لازم در راستای آمادگی در مواقع بحران و طغیان بیماری‌های دام و طیور مشهود است و با این اقدام می‌توان بسیاری از این بیماری‌ها را پیش‌بینی و پیشگیری کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خشکسالی‌های اخیر استان را در تشدید بیماری‌های دامی نگران‌کننده خواند و گفت: علی‌رغم این مشکلات، واکسیناسیون جمعیت دام و طیور استان بر علیه بیماری‌های مختلف بر اساس جدول زمانبندی در حال انجام است و در حال حاضر مشکل حادی از نظر این بیماری‌ها در استان وجود ندارد.

مهدی خدمتی، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در این دیدار نیز از آمادگی این مدیریت در مقابل سوانح و بلایای طبیعی خبر داد و گفت: ما به اقدامات تخصصی و پیشگیرانه دامپزشکی در حوزه بیماری‌های مختلف دام و طیور به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها در جمعیت انسانی اعتقاد راسخ داریم و با رعایت سه اصل مهم پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در کنار دامپزشکی هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
حمیدنیکنام
۱۸:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
آب هست ولی ول است