سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت گیاه دارویی گل همیشه بهار

مدیر تعاون روستایی استان همدان از کشت گیاه دارویی «گل همیشه بهار» در ۲ هکتار در شهرستان کبودرآهنگ خبر داد.

مجید مسلمی راد گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان برای توسعه و ترویج کشت و پرورش گیاهان دارویی و فراهم کردن زمینه برای ساخت و راه اندازی واحد‌های صنایع تبدیلی امسال برای نخستین بار گیاه دارویی گل همیشه بهار به شیوه مزرعه الگویی و نمایشی کشت کرده است.

او گفت:«گل همیشه بهار» از گیاهان  با ارزش در صنایع دارویی است که علاوه بر درمان بیماری ها، از عصاره این گیاه با نام هلنالین در ساخت پماد‌های ضد التهاب، بهبود زخم و سوختگی استفاده می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان، اقلیم استان همدان را موجب تنوع و کیفیت بالای گیاهان دارویی تولید شده در این استان دانست و تصریح کرد: به علت کم آب بر بودن بسیاری از گیاهان دارویی کشت این گیاهان در شرایط خشکسالی و کمبود آب می‌تواند به منبع درآمد خوبی برای کشاورزان خرده پا تبدیل شود.

مسلمی راد از برگزاری دوره‌های آموزشی نظری و عملی کشت گیاهان دارویی در آموزشگاه آزاد کشاورزی فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: این آموزش‌ها با هدف ترویج کشت گیاهان دارویی، احداث واحد‌های فرآوری گیاهان دارویی و اشتغال آفرینی سودآور و پایدار در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به متقاضیان فعالیت در این حوزه ارائه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.