سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود گرمی به ۶۵ درصد رسید

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی مغان گفت: میزان پیشرفت فیزیکی طرح ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود در این شهرستان به ۶۵ درصد رسیده است.

رضا بدرزاده گفت: در راستای حفاظت از رودخانه مرزی بالهارود و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان، به همراه نماینده مهندسان مشاور یکم و کارشناس فنی آشنا به مسایل مهندسی رودخانه با حضور مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی شهرستان گرمی از رودخانه مرزی بالهارود در حوزه استحفاظی شهرستان گرمی بازدید شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی مغان گفت: با تلاش شبانه روزی مدیران ارشد شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه‌های استان، انتظار می‌رود اعتبار بیشتری از منابع ملی برای این طرح تخصیص یابد.

بدرزاده می‌گوید: در این بازدید ضمن پایش طولی رودخانه بالهارود، گلوگاه‌های پرخطر و نقاط آسیب‌پذیر رودخانه مذکور را شناسایی و در جهت رفع مشکلات موجود تصمیمات لازم اتخاذ شد.

او با بیان اینکه عملیات ساماندهی بالهارود با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال در دست اجراست گفت: با توجه به میزان اعتبارات تخصیصی، بررسی فنی و برنامه‌ریزی کوتاه مدت جهت جلوگیری از فرسایش و پیش‌روی این رودخانه به سمت کشور اجتناب ناپذیر بوده و در این راستا تعامل سازنده با مرزبانی منطقه ضروری می‌باشد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گرمی مغان می‌گوید: در کنار برنامه یزی بلندمدت تلاش می‌شود، مشکل فرسایش نقاط حساس و آسیب پذیر در کوتاهترین زمان ممکن مرتفع گردد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.