سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق سازش در ۱۰ فقره پرونده قتل به همت شورا‌های حل اختلاف

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰ فقره پرونده قتل در سیرجان طی چهارماهه‌ی ابتدای سال با همت اعضای شورا‌های حل اختلاف به سازش ختم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جمع اعضای شورا‌های حل اختلاف شهرستان سیرجان گفت: همچنین طی چهارماهه سال جاری ۹۵۴ پرونده در شهرستان سیرجان به مصالحه ختم شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین آموزه‌های عاشورا این است که اگر برای جلب رضایت خداوند تلاش نماییم و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم، خداوند به کار، فکر، اندیشه، اره و تلاش ما برکت داده و آن را الگویی برای دیگران قرار می‌دهد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: فرهنگ دینی، آیات قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع) همه بر توسعه صلح و سازش در جامعه تاکید داشته اند و خداوند در جایی امر می‌کنند که در بین برادران خود صلح و سازش برقرار کنید.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که به برکت نظام شورا‌های حل اختلاف به منظور توسعه صلح و سازش در جامعه تشکیل شده اند، تاکید کرد: در توسعه صلح و سازش نیز باید به رعایت مبانی عدالت صورت گیرد، زیرا عدالت یک اصل است.

وی عنوان کرد: در صورت عدم رعایت عدالت در توسعه صلح و سازش، ممکن است دعاوی جدید ایجاد شود و در این رابطه همواره باید بر مبنای عدالت حرکت کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، توسعه صلح و سازش را امری بسیار مهم و دارای ثواب فراوان دانست و تاکید کرد: خداوند تاکید کرده که توسعه صلح و سازش از سوی بزرگان، متنفذین و ریش سفیدان صورت گیرد و اگر سایر افراد نیز ورود کنند خوب است، اما کاری که ریش سفیدان در این حوزه انجام می‌دهند ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارداشت: با تشکیل شورا‌های حل اختلاف به گونه‌ای برنامه ریزی شده که افراد دارای دانش وتجربه لازم به عنوان اعضای این شورا‌ها انتخاب شوند و در صورتی که این شورا‌ها تشکیل نشده بود، ۴۰ درصد به ورودی پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی افزوده می‌شد و از این رو شورا‌های حل اختلاف بازو‌های توانمند دستگاه قضایی هستند.

وی با اشاره به این مطلب که اصل کار در شورا‌های حل اختلاف برای صلح و سازش است، گفت: شورا‌های حل اختلاف نباید به شعبه دوم دادگستری‌ها تبدیل شوند، زیرا براساس ماهیت این شوراها، بایددر راستای توسعه صلح و سازش اقدام نمایند.

وی یادآور شد: اقداماتی به منظور بهبود وضعیت اداری و استخدامی دبیران شورا‌های حل اختلاف آغاز شده است.

برچسب ها: دادگستری ، صلح و سازش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.