سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۷۰ درصدی محصول انجیر در نی‌ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در امسال و خشکسالی و همچنین بارندگی و سیل اخیر پیش بینی می‌شود با کاهش ۷۰ درصدی محصول انجیر در این شهرستان برداشت شود.

علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌های سال زراعی جاری و خشکسالی و همچنین بارندگی و سیل اخیر پیش بینی می‌شود با کاهش ۷۰ درصدی محصول، هزار و ۵۰۰ تن انجیر در شهرستان نی‌ریز تولید و برداشت شود.

او با اشاره به شروع برداشت انجیر در نی ریز، گفت: همه ساله از اوایل مردادماه عملیات برداشت این محصول در باغ‌های دیم شهرستان شروع می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز تاکید کرد: عواملی، چون طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات دمایی، وزش باد‌های شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبور‌های گرده افشان در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.

بصیری با اشاره به اینکه انجیرستان‌های دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول، در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است؛ تصریح کرد: نزدیک به ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد که ۴ هزار هکتار آن مثمر است و به ۲ صورت‌تر (تازه خوری) و خشک به بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انجیر نی ریز به کشور‌های هند، روسیه، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، اضافه کرد: نبود سرمایه‌گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش، باعث‌شده است که این محصول توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته‌بندی مناسب از منطقه خارج شود.

استان فارس نخستین تولید کننده انجیر در ایران و شهرستان نی‌ریز یکی از قطب‌های تولید کننده انجیر استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.