سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از ۲۰۰ طرح منظومه روستایی در گچساران

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران از اجرای ۲۰۸ طرح منظومه روستایی در این شهرستان خبر داد.

محمدمراد راغ پور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران به اجرای طرح منظومه روستایی در قالب طرح‌های اقتصادی و معیشتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۹ طرح از مجموعه طرح‌ها در دهستان‌های بویراحمد گرمسیری، لیشتر و بی بی حکیمه به بهره برداری رسیده اند.

او با بیان اینکه ۷ طرح در زمینه زیرساخت‌های طرح منظومه روستایی شامل؛ کانال هدایت سیلاب، ساماندهی فضای پارک فاز یک و ۲، ساخت پل، بازگشایی جاده منطقه عشایری و ساخت جایگاه پسماند اجرا شده است، افزود: این طرح در محرومیت زدایی روستا‌ها نقش مهمی دارد.

راغ پور می‌گوید: در طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، روستا‌ها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها، به تفکیک منظومه‌هایی را تشکیل داده و هریک به قطب‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول؛ در حال حاضر طرح توسعه منظومه روستایی در ۱۱۵ روستای گچساران در حال اجرا است که براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت و ظرفیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستا‌ها به تفکیک، منظومه‌هایی طراحی می‌شود.

به گفته راغ پور؛ پارسال ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۱۴ نفر در قالب طرح (منظومه روستایی) پرداخت شده است.

او گفت: این طرح‌ها در زمینه پرورش بلدرچین، دام سبک و سنگین، کشت یونجه، فرآوری محصولات زراعی، کرم میلورم، مرغ بومی و تولید سازه‌های بتنی مسلح و غیر مسلح اجرا شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران افزود: همچنین در قالب طرح منظومه روستایی ۶ متقاضی برای اجرای طرح بوم گردی در روستا‌های مارین، دیل، گناوه لری و بی بی حکیمه به بانک مسکن معرفی شدند.

او می‌گوید: امسال ۲۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات به میزان ۲۱ میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان برای فعالیت در زمینه پرورش قارچ، پرورش کرم میلورم، پخت نان محلی، پرواربندی، کشت تمشک، فرآوری محصولات باغی، بسته بندی ماد اولیه غذا‌های سنتی، پرورش زنبور عسل، مرغ بومی و یونجه معرفی شدند.

به گفته محمدمراد راغ پور؛ هدایت صحیح بهره برداران به مسیر‌هایی با بازده بهتر هدف اصلی این طرح است که بر اساس طرح مطالعات برنامه‌ریزی و آموزش به بهره برداران با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

او گفت: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و سایر دستگاه‌های متولی در حال اجرا است.

راغ پور می‌گوید: اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستا‌های این شهرستان در سال ۱۳۹۸ آغاز شد که براساس این طرح ظرفیت‌های هر منطقه شناسایی و برای تحقق ایجاد اشتغال در روستا‌های گچساران تلاش می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.