سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراجعات سرپایی کرونا در گتوند بشدت افزایشی است

مسئول بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت: وضعیت فعلی کرونا در کشور پیک هفتم، ولی در خوزستان به علت یک پیک عقب بودن پیک ششم را تجربه می‌کنیم.

امید عظیمی مسئول بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت: به شهروندان توصیه می‌شود، اگر دارای علائم بودند بخصوص کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، واکسیناسیون خود را تکمیل نموده، تست بگیرند و در صورت مثبت بودن خود را قرنطینه نمایند، تا از ابتلای سایر افراد خانواده جلوگیری شود.

به گفته او تعداد مراجعه کنندگان با توجه به اینکه اکثرا دوز اول و دوم را دریافت کرده اند خدا را شکر شدت بیماری در آن‌ها کم و مراجعات اکثرا به صورت سرپایی است.

او می‌گوید تعداد بستری شدگان در شهرستان گتوند پایین است، و افراد بستری شده بیشتر کسانی هستند که دارای بیماری زمینه‌ای و یا افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند.

متاسفانه رعایت پروتکل‌ها در شهرستان به شدت پایین بوده، و فقط حدود ۴۰ درصد پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند که عاجزانه از مردم، ادارات و مسئولین درخواست داریم پروتکل‌ها را رعایت نمایند.

عظیمی گفت: حداقل کاری که شهروندان می‌توانند انجام دهند، استفاده از ماسک خصوصا در فضا‌های بسته است، که میزان قابل توجهی انتقال و سرایت پذیری را کم می‌کند.

مسئول بهداشت شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: با توجه به اینکه در پیک هفتم مقدار ویروس در جامعه بالاست، درست است که ویروس به صورت ضعیف عمل می‌کند، اما این بستگی به کسانی دارد که واکسن خود را دریافت یا بیماری زمینه‌ای نداشته اند.

ولی باز هم با توجه به اینکه بار ویروس و مقدار ویروس در جامعه زیاد است، قطعا اگر کسی رعایت نکند حتی یک نفر می‌تواند همه خانواده و در صورت تماس با همسایه‌ها موارد ابتلا را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

عظیمی گفت: تعداد واکسن زده‌ها به طور کلی در شهرستان ۸۶/۵ درصد دوز اول ۷۶/۷ درصد دوز دوم ۳۹/۵ درصد دز سوم و ۱/۶ درصد یعنی جمعیتی حدود ۸۰۰ نفر دز چهارم را تزریق نموده اند.

او می‌گوید در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت واکسن به اندازه کافی وجود دارد، و در شیفت صبح روز‌های غیر تعطیل آماده تزریق می‌باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.