رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اولیاء دم پس از ۸ سال به عشق و حرمت امام حسین (ع) از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و زندگی دوباره‌ی به او بخشیدند

علیرضا باوی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: در سال۱۳۹۳ قتلی در اهواز رخ می‌دهد که منجر به اختلافات شدید و سلب آسایش بین دو طایفه و تشکیل پرونده‌های متعددی در دادگاه و دادسرا‌های شهرستان سوسنگرد و اهواز شد که پس از طی مراحل قانونی قاتل به قصاص نفس محکوم گردید. 

او می گوید: با توجه به وساطت اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح این دو شهرستان و اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و همچنین در خواست مکررخانواده محکوم به قصاص از معاونت توسعه حل اختلاف استان و شعبه اجرای احکام کیفری جهت ایجاد صلح و سازش و رفع کدورت‌های و اختلافات بیش آمده بین این دو طایفه، پرونده به شورای حل اختلاف اهواز ارجاع شد. 

به گفته او بلافاصله اعضای این شورا با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، همیاران صلح، جمعیت سران، معتمدین و نخبگان عشایر اصلاح ذات البین استان ضمن برگزاری جلسات متعدد و رایزنی‌های فراوان، بزرگان و ریش سفیدان طرفین اعلام آمادگی کردند که برای صلح و سازش و حل و فصل این اختلاف آمادگی دارند و در این جهت همکاری لازم را با اعضاء شورای حل اختلاف و دیگر افرادی که در این زمینه تلاش می‌کنند خواهند داشت. 

این مقام مسئول گفت: خوشبختانه مدتی پیش خانواده مقتول در ماه محرم و احترام و ارادتی که برای این ماه و امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس دارند به عشق آن معصومین علیهم السلام با پویش به عشق امام حسین می‌بخشم، پس از ۸ سال از قصاص قاتل فرزند خود گذشتند و این پرونده منتهی به صلح و سازش گردید. *

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار