باتوجه به تصمیمات جلسه در ۲۶/۴/۱۴۰۱ به ریاست سرپرست معاونت برنامه ریزی و مقررات سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص حل مشکل متقاضیان تمدید کارت بازرگانی در رابطه باشرط بند ۴-۱-۲ ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات، خواهشمند است ضمن هماهنگی، تمهیدات لازم در بستر سامانه جامع تجارت وسامانه اعتبار سنجی و رنبه بندی برای متقاضیان جهت ثبت و پیگیری (تیکت) فراهم و اقدامات بعدی به شرح ذیل انجام میشود:
۵. به دارندگان سند تک برگ دارای شناسه یکتا وفاقد نوع کاربری برای یک بار وبه مدت ۲ ماه جهت رفع مشکل مهلت داده میشود.
۶. به دارندگان سند تک برگ فاقد کد یکتا، اسناد منگوله دار برای اشخاص دارای پروانه تولیدی، اجاره نامههای صادره در دفاتر اسناد رسمی، قراردادهای سرقفلی صادره پس از سال ۱۳۷۶ دارای مدت معین بدون حق واگذاری و همچنین قراردادهای اجاره یا کاربری غیر اداری، با اخذ تعهد محضری (مبنی بر اینکه در صورت عدم احرازشرط ۴-۱-۲ آئین نامه ظرف مهلت مقرر کارت تعلق نشده و حق هر گونه اعتراض را از خود سلب میکند) مهلت داده شود. (کنترل صخت و متن تعهد نامه مذکور بر عهده این دفتر خواهد بود)
۷. به دارندگان سرقفلی صادره پیش از سال ۱۳۷۶ و یا پس از سال ۷۶ بدون مدت معین ودارای حق واگذاری، اجازه تمدید کارت بازرگانی داده شود.
۸. قرار داد اجاره یا شهرکهای صنعتی، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان، آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و ادارات اوقاف با تایید مرج اجاره دهنده مبنی بر استقرار در آدرس ثبت شده در سامانه جامع تجارت (صرفا تا زمان ایجاد دسترسی سامانه املاک به نهادهای مذکور) مورد پذیرش واقع گردد.