سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستا‌های استان

استاندار همدان گفت: بیش از۵۰۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبارات محرومیت زدایی برای آبرسانی به روستا‌های این استان اختصاص یافت.

علیرضا قاسمی فرزاد در نشست محرومیت زدایی آبرسانی به روستا‌های استان همدان گفت: در گام نخست آبرسانی به ۱۶۰ روستا در اولویت قرار گرفت که بخش عمده آبرسانی به این روستا‌ها آغاز و عملیاتی شده است.

او گفت:در گام دوم، آبرسانی به ۲۴۷ روستا با تامین اعتبار و تهیه طرح در دستور کار قرار گرفت که از امسال روند اجرایی این طرح‌ها آغاز شد که امید می‌رود تا پایان سال آینده به پایان برسد.

 استاندار همدان گفت: در سفر رییس جمهور به استان همدان یک طرح آبرسانی در دستور کار ویژه قرار گرفت و آن تکمیل سد خرم رود تویسرکان است. با تکمیل این طرح ۵۰ روستا از نعمت آب بهره مند می‌شوند. ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رییس جمهور به استان همدان، به این طرح تخصیص یافت.

قرار است این طرح تا اواخر پاییز امسال آبگیری شود و تکمیل کل این طرح هم تا سال ۱۴۰۲ طول می‌کشد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه برای طرح آبرسانی بین حوضه‌ای همدان در سفر استانی هیات دولت، هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد گفت: پیش از این با دستور رییس جمهوری در یک مرحله هزار میلیارد تومان اختصاص یافت همچنین وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار به این طرح اختصاص دادند.

او گفت:با توجه به تاکید رییس جمهور به تسریع در اجرای این طرح و تکمیل آن در کمتر از ۲ ماه امید می‌رود با شتاب بخشی به کار، عملیات انتقال آب به همدان تا هفته دولت ۱۴۰۱ به پایان برسد.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.