سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادرسانی به سیلزدگان آسیب دیده سیستان و بلوچستان پایان یافت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از پایان عملیات امدادرسانی به ۱۰ هزار و ۹۵۷ نفر از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در این استان بر اثر فعالیت سامانه بارشی مانسون از تاریخ ۲۸ تیرماه لغایت ۱۵ مرداد ماه خبر داد.

علیرضا میربهاءالدین  اظهار داشت: به همت نیرو‌های امدادگر و نجاتگر عملیات امدادرسانی به ۲هزار و ۴۹۰ خانوار آسیب دیده توسط ۶۴۲ تیم عملیاتی به پایان رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: از ۲۸ تیر ماه لغایت ۱۵ مرداد ۳۱۶ روستا و ۲۱ شهرستان تحت پوشش در ۱۳ شعبه این استان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی گردیدند.

وی ادامه داد: امدادرسانی به آسیب دیدگان توسط ۲۹۷۱ نفر روز نجاتگر در قالب ۶۴۲ تیم روز عملیاتی صورت گرفت.

وی  گفت: در این مدت ۳ هزار و ۶۴۴ نفر به تعداد ۳۶۴۴ خانوار از آسیب دیدگان و متاثرین از سیل در چادر‌های این جمعیت اسکان اضطراری یافتند.   ۸۴۳ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی، ۲۲۹۰ تخته موکت، ۴۸۲۳ تخته پتو و ۶۱۱۹ کیلوگرم نایلون اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

میربها ءالدین به توزیع ۲۲۲۵ بسته مواد غذایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بسته‌های غذایی مقدار ۱۱۰۹ قوطی کنسرو، ۹۲۱ کیلوگرم برنج و همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل ۹۸ کیلوگرم چای، ۴۲ کیلوگرم قند و شکر، ۳۸ شعله فانوس، ۷ شعله والور، ۲۳ ست ظروف بین سیل زدگان توزیع شده است.

علیرضا میربهاءالدین گفت: ۴۳ نفر آسیب دیده در سیل و آبگرفتگی توسط نجاتگران هلال احمر به مناطق امن انتقال داده شدند و ۲ خودرو گرفتار در سیل نیز رهاسازی گردید همچنین به منظور استقرار برخی خانوار‌های آسیب دیده در شهرستان زاهدان ۷ اردوگاه با ظرفیت ۸۵خانوار برپا گردید.

وی در پایان گفت: با عنایت به پایان بارندگی در شهرستان‌های متاثر از بارندگی مانسون شامل سرباز، دلگان، فنوج، چابهار، میرجاوه و کنارک، سراوان خاش ایرانشهر، سیب و سوران، زاهدان، نیکشهر و مهرستان و با توجه به پایدار شدن اوضاع جوی عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان در این مناطق پایان یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.