سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۳ هزار تن به ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی استان مرکزی افزوده شد

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۳ هزار تن به ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی این استان در سال جاری افزوده شد.

رضا باجلان گفت: ۶ هزار تن ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی با بهره برداری از هشت واحد و ۵۷ هزار تن ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی با بهره برداری از طرح توسعه ۲ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۶۵۰ میلیارد ریال منابع مالی برای بهره‌برداری از هشت واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی هزینه شده و با بهره برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال برای ۶۴ نفر به صورت مستقیم ایجاد شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با بهره برداری از طرح توسعه ۲ واحد صنایع تبدیلی استان نیز زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر در این استان ایجاد شده است.

باجلان خاطرنشان کرد: این واحد‌ها در زمینه بسته بندی مواد غذایی، تولید انواع عرقیات، گلاب، اسانس گیری و فرآورده‌های لبنی به بهره برداری رسیده‌اند.

وی از صدور ۱۰ فقره جواز تاسیس واحد‌های صنایع تبدیلی امسال در استان مرکزی خبرداد و گفت: ۹۳۰ میلیارد ریال منابع مالی برای بهره برداری از این واحد‌ها برآورد شده و با بهره برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال برای ۲۳۰ نفر ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: ظرفیت جذب ۱۰۰ هزار تن محصولات خام کشاورزی نیز با بهره برداری از این واحد‌ها در این استان ایجاد می‌شود.

باجلان اظهار داشت: ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی شامل فرآوری، بسته بندی، عمل آوری و نگهداری در استان مرکزی با بهره برداری از این واحد‌ها اکنون به سه میلیون و ۸۳۷ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون ۳۱۳ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی فعال است و پنج هزار و ۹۳۵ نفر در این واحد‌ها اشتغال دارند.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.