سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بیش از ۶۲ درصدی تولید برق در نیروگاه اصفهان

تولید برق نیروگاه اصفهان تا پایان تیرماه امسال بیش از ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان گفت: ۹۵ درصد از سهم تولید برق در کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است که این نیروگاه همراه با نیروگاه‌های کشور برای تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان با تمام توان به تولید برق می‌پردازد.

عباس کریمی افزود: با توجه به اوج مصرف برق در فصل تابستان، همه واحد‌های مولد برق شرکت مدیریت تولید برق اصفهان شامل نیروگاه بخاری اصفهان با ۵ واحد مولد برق و نیروگاه گازی هسا با ۲ واحد مولد برق و مجموع توان اسمی تولید ۹۸۲ هزار کیلووات هم اکنون در مدار تولید قرار دارد.

او گفت: واحد‌های بخاری مولد برق نیروگاه اصفهان تا پایان تیرماه امسال بیش از یک میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۷۸۲ هزار کیلووات انرژی الکتریکی خالص تولیدی را به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده که این مقدار تولید برق در نیروگاه اصفهان بیش از ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اصفهان افزود: از این میزان تولید برق، ۴۲۷ میلیون و ۶۸۰ هزار کیلووات ساعت در تیرماه تولید و به شبکه سراسری منتقل شده است.

کریمی گفت: با بهره برداری تصفیه‌خانه فاضلاب، اکنون انرژی تولیدی سالیانه این نیروگاه به دو برابر رسیده است همچنین با اجرای طرح برج خنک کننده خشک تا ۸۵ درصد در مصرف آب نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

نیروگاه اصفهان دارای پنج واحد بخاری مولد برق با ظرفیت‌های متنوع و مجموع توان تولید نامی ۸۳۵ مگاوات برق در جنوب غربی اصفهان و در مجاورت رودخانه زاینده رود واقع شده است که در صورت تامین آب و سوخت مورد نیاز، توانایی تولید مقدار معادل برق مورد نیاز کلان شهر اصفهان در بیشتر فصول را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.