سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجموعه توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری تقویت شود

سرپرست حوزه استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مجموعه توسعه گردشگری در استان به‌خوبی مدیریت و تقویت شود، می‌تواند بازوی کمک کننده‌ای برای توسعه و معرفی صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری استان در سطح کشور باشد.

آقای مرادی در دیدار با علیرضا رحمانی مدیر امور مجامع شرکت توسعه گردشگری ایران، اظهار کرد: این استان یک ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد که قطعا با حمایت از تولیدکنندگان و فعالان در این دو حوزه می‌تواند حرکت بسیار خوبی در زمینه ایجاد اشتغال در استان باشد.

سرپرست حوزه استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه این استان در نرخ رشد بیکاری در سطح کشور وضعیت مناسبی ندارد، می‌طلبد که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت توسعه گردشگری ایران این استان را مورد حمایت ویژه قرار دهد.


بیشتر بخوانید


وی بیان کرد: افراد و تولیدکنندگانی که در زمینه گردشگری و صنایع دستی ورود کرده‌اند نیازمند کمک هستند، همچنین مساعدت و حمایت از آن‌ها می‌تواند پُلی برای توسعه استان باشد.

مرادی عنوان کرد: فعالیت در زمینه میراث فرهنگی با یک اعتبار اندک هم میسر است و برای رشد و شکوفایی آن نیاز به هزینه زیادی نیست، کما اینکه فعالیت در این زمینه کمک به احیا سنت‌های دیرین این سرزمین است.

سرپرست حوزه استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری استانی زیبا و بکر است و می‌تواند در حوزه گردشگری حرف بسیاری برای گفتن داشته باشد.

سرپرست حوزه استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر مجموعه توسعه گردشگری در استان به‌خوبی مدیریت و تقویت شود، می‌تواند بازوی کمک کننده‌ای برای توسعه و معرفی صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری استان در سطح کشور باشد.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی به عمل می‌آید تا برای اهدای هدایا و... از محصولات و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری استفاده کنند، این موضوع می‌تواند بسیار کمک کننده و راهگشا باشد، همچنین برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی یا گردشگری نیز به شرکت توسعه گردشگری در این استان واگذار می‌شود.

مرادی تاکید کرد: استانداری چهارمحال و بختیاری این امکان را دارد تا به صورت مادی و معنوی به مجموعه گردشگری و صنایع دستی این استان کمک کند تا میراث سنتی استان به همه مردم ایران شناسانده شود.

در ادامه علیرضا رحمانی مدیر امور مجامع شرکت توسعه گردشگری ایران، اظهار کرد: برای حضور گردشگران کشور‌های خارجی باید زیرساخت‌های لازم جهت اقامت آن‌ها در این استان فراهم شود.

وی افزود: اراضی که راکد و بدون استفاده در چهارمحال و بختیاری را شناسایی و در اختیار شرکت توسعه گردشگری ایران قرار دهید تا با انتخاب سرمایه‌گذار بتواند در راستای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان قدم بردارد.

مدیر امور مجامع شرکت توسعه گردشگری ایران ادامه داد: شرکت توسعه گردشگری ایران از بدنه دولت است و هدف آن ایجاد اشتغال برای جوانانی است که تحصیلات عالیه دارند.

رحمانی عنوان کرد: فروشندگان و تولیدکنندگان صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری می‌توانند از ظرفیت فروشگاه شرکت گردشگری ایران استفاده کنند تا محصولات تولیدی استان را به فروش برسانند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری و صنایع دستی می‌تواند اشتغال‌زا باشد و جوانان را از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون فساد، اعتیاد و... رهایی ببخشد.

مدیر امور مجامع شرکت توسعه گردشگری ایران اضافه کرد: مسائل مربوط به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی همچون برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، همایش‌ها و... به این شرکت ارجاع داده شود، هر کمکی لازم باشد از مرکز به مجموعه استان خواهد شد تا رونقی در گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری ایجاد شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.