سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار اشتغال در نهبندان باید واقعی سازی شود

سرپرست فرمانداری شهرستان نهبندان بر واقعی بودن آمار اشتغال در این شهرستان تاکید کرد.

 ایروانی در جلسه کمیته اشتغال شهرستان نهبندان گفت: آمار‌هایی که از اشتغال ارائه می‌شود باید واقعی سازی شده باشد و باید دید که هر طرحی که برای آن تسهیلات پرداخت می‌شود چه میزان اشتغالزایی واقعی دارد.

او افزود: منظور از اشتغال واقعی تنها ارائه تسهیلات و اجرای طرح نیست بلکه اشتغال‌ها باید پایدار باشد و اشتغال موقت و پاره وقت مد نظر نیست.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: تمام طرح‌هایی که در نهبندان به آن‌ها تسهیلات پرداخت شده پایش و ارزیابی خواهند شد تا آمار واقعی اشتغال پایدار شهرستان احصا شود.

ایروانی همچنین بر بررسی طرح‌های اشتغالزایی برای استمرار آن‌ها تاکید کرد و گفت: ساختار نظام اشتغال استان و شهرستان باید با توجه به اسناد بالادستی نیازسنجی شود و سند جامع اشتغال نهبندان زودتر تدوین شده و همه دستگاه‌های اجرایی با هم همپوشانی داشته باشند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان هم از تعهد هزار و ۴۹ نفری برای ایجاد اشتغال در نهبندان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۳ نفر از این رقم محقق شده و برای این تعداد نفر فرصت شغلی جدید ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

 فاضلی بابیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سهمیه ایجاد مشاغل خانگی به نهبندان اختصاص داده شد اظهار کرد:  این سهمیه باید تا پایان  امسال  جذب شود.

او ادامه داد: از سال ۹۷ تا کنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۶۴ طرح در زمینه اشتغال روستائیان و عشایر شهرستان پرداخت شده که ۴۹۲ نفر در این طرح‌ها شاغل شده اند.

به گفته مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهبندان تا کنون ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در ایام کرونا به ۳۵۸ نفر از صاحبان مشاغل تحت تاثیر از کرونا پرداخت شده است.

او  نیز در این جلسه بر اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی در ثبت شغل‌های ایجاد شده در سامانه رصد و حصول اطمینان از صحت و سقم مشاغل ایجاد شده تاکید کرد و گفت: بر طرح‌های دریافت کننده تسهیلات اشتغالزایی ویژه روستائیان و عشایر باید نظارت ویژه‌ای داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.