سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث موزه آب در زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با همکاری بین بخش، موزه آب در زنجان احداث می‌شود که تحقق این مهم به ارتقای فرهنگ مصرف بهینه آب کمک فراوانی می‌کند.

جزء قاسمی گفت: حفظ و احیای میراث گذشتگان در بخش‌های مرتبط با آب از جمله استحصال، انتقال، توزیع، بهره‌برداری و فنون به‌کار رفته در آن به‌زودی در موزه آب زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد.

او افزود: در کنار این موزه کتابخانه تخصصی در زمینه آب و قنات‌های استان زنجان هم برای مردم و دانشجویان علاقمند ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: وسایل حفر و ابزار تقسیم آب، مدارک و اسناد قابل‌توجهی در خصوص تقسیم آب، ظرف‌های فلزی و سفالی، شیرآلات قدیمی و چوبی، وسایل مربوط به نگهداری و حمل آب، شیرآلات قدیمی که به یادگار مانده در این موزه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان هم گفت: ایجاد موزه آب در زنجان به تقویت فرهنگ و استفاده بهینه از منابع آبی کمک خواهد کرد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان در این مسیر و تسهیل فرآیند صدور مجوز موزه با تمام قوا به شرکت آب و فاضلاب استان زنجان کمک خواهد کرد.

صفوی افزود: همکاری‌های بین بخشی نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده دارد و تحقق این مهم از سوی دستگاه‌های متولی امر نتایج خوبی را به دنبال دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.