مدیر عامل آب و فاضلاب استان زنجان گفت: مشکل نبود آب پایدار در ۸۶ روستای استان به طور دائمی و در ۱۱۶ روستا به طور فصلی در بازه تابستان می باشد.

جزء قاسمی گفت: با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار آبرسانی به ۵۷ روستای زنجان با ۳۸ درصد پیشرفت در دست اجرا است و با دستور وزیر نیرو در سفر به استان برای ۱۱۰ روستای دیگر نیز پس از اخذ مجوز آبرسانی انجام خواهد شد.

او می گوید: تنش آبی در بیشتر روستا‌های استان زنجان فصلی و در تابستان است و با شروع فصل گرما و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغ‌ها و باغچه ها، کمبود آب در روستا‌ها اتفاق می‌افتد که ناشی از رعایت نکردن الگوی مصرف است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان  ۵۰۸ روستا در استان با مشکل نبود آب پایدار مواجه هستند که از این تعداد ۸۶ روستا بطور دائمی، ۱۱۶ روستا نیز به طور فصلی در بازه تابستان با مشکل مواجه هستند.

جزء قاسمی گفت: ۱۶۹ روستای دیگر در استان زنجان نیازمند تامین منابع جدید و ۱۳۷ روستا نیز جزء روستا‌های غیر تحت پوشش یا زیر ۲۰ خانوار است.

او می گوید: مشکل آب آشامیدنی ۵۱ روستای استان زنجان در سه ماهه نخست امسال رفع شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با وجود محدودیت‌های اعتباری و کمبود منابع تامین آب، امسال هیچگونه قطعی آب برنامه ریزی شده‌ای در دستور کار این شرکت قرار ندارد.

جزء قاسمی می گوید: امسال ۱۷ روستا در شهرستان سلطانیه با مشارکت یک شرکت و آبرسانی به ۲۳ روستای دیگر نیز با مشارکت یک خیّر دیگر در دست اجرا قرار دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در حال حاضر به علت خشکسالی، تغییرات اقلیمی و تغییر رژیم بارش ها، اکثر منابع آبی در روستا‌ها از دست رفته که با مدیریت مصرف، آگاه سازی و کار فرهنگی می‌توان با استفاده از منابع موجود، از این شرایط همچون سال‌های گذشته عبور کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.