سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرایند ثبت نام در ۴۰۰ مدرسه آذربایجان غربی ارزیابی شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نظارت بازرسان وزراتی و استانی بر نحوه ثبت نام دانش آموزان در ۴۰۰ مدرسه استان به صورت سرزده انجام شد.

جواد جنگی  افزود: این بازرسان در قالب ۲۴ اکیپ و تیمهای سه نفره همراه با ناظران وزرات خانه در مناطق ۲۴ گانه آموزشی حضور یافته و برنحوه و فرایند ثبت نام نظارت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این نظارت‌ها به صورت کشوری بوده است و در راستای آغاز مهرماه و سال تحصیلی توام با آرامش و موفقیت و نشاط و رضایت والدین انجام شد.

جنگی با اشاره به اینکه سامانه کتب درسی، ثبت‌نام در سامانه، فوق برنامه ها و تثبیت یادگیری، در این بازدیدها بررسی شده است، ادامه داد: گزارش‌ها رضایت بخش است ولی طبق این بررسی ها برخی از دانش آموزان انتقالی در سامانه سیدا با مشکل مواجه بودند که مقرر شد این مشکلات رفع شود.

وی اضافه کرد: افزایش سرانه دانش اموزی و فضای آموزشی در مدارس مناطق محروم و مدارس نیز جزو مسایلی است که در این بازدیدها نیاز به توجه ویژه تشخیص داده است.

جنگی با بیان اینکه توجه به تحصیل دانش آموزان دختر در دوره متوسطه و در مناطق مرزی نیز از موارد و مشکلات احصا شده است گفت: یکهزار و ۲۰۰ مورد فرم از اولیا و مدیران در طی یک روز بازرسی اخذ شده است و در کنار این فرمها تماس تلفنی به صورت تصادفی با اولیا نیز انجام شد تا از نظر آنان نیز در باره ثبت نام ها اخذ شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان وزارت اموزش و پرورش از نحوه ثبت نام و فرایند یاد شده اظهار رضایت داشتند، یادآور شد: قول مساعد برای رفع مشکلات در صورت امکان داده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اضافه کرد: تلاش می شود با نظارتها، ساماندهی و سازماندهی های بهینه هیچ مدرسه ای در بازگشایی مدارس بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون کلاس نباشد.

جنگی تاکید کرد: آذربایجان غربی دارای بیش از پنج هزار مدرسه است و طبق ابلاغ و بخشنامه های وزارتی تاکید شده که در موقع ثبت نام هیچ وجهی از اولیا در مدارس دولتی بجز پول بیمه و کتاب اخذ نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.