سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح نذر خون در فارس

همزمان با فرارسیدن ماه محرم، پویش نذر خون در استان فارس آغاز شد.

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: با اجرای پویش نذر خون، علاوه بر پایگاه‌های ثابت انتقال خون، تیم‌های سیار و اتوبوس‌های خونگیری در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس برای مراجعه اهداکنندگان دایر است.

دکتر مجید اکبرزاده گفت: در شیراز، مراکز ثابت انتقال خون در میدان نمازی و آسیاب قوامی از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۲۱ به صورت یکسره و روز‌های جمعه مرکز آسیاب قوامی از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

او گفت: به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) دو مرکز اهدا خون در باغ جنت از شنبه ۸ مرداد و در حرم مطهر شاهچراغ از چهارشنبه ۱۲ مرداد در دو شیفت عصر و شب فعال خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: در شهرستان‌های آباده، داراب، جهرم، فسا، لار، مرودشت و گراش که دارای پایگاه‌های ثابت انتقال خون هستند نیز خونگیری از اهداکنندگان از ساعت ۸ تا ۱۳ انجام می‌شود.

دکتر اکبرزاده گفت: به منظور دسترسی هم استانی‌ها به خدمات انتقال خون، اتوبوس‌های خونگیری نیز در نقاط مختلف استان مستقر خواهد شد.

او با توجه به کاهش ذخائر خون در استان فارس و نیاز مبرم به گروه‌های مختلف خونی به ویژه گروه‌های O و A ابراز امیدواری کرد با مشارکت اهداکنندگان در پویش نذر خون بخشی از این کمبود جبران شود.

اکبرزاده گفت: پویش نذر خون دراستان فارس تنها محدود به دهه اول محرم نیست و اهدا کنندگان تا پایان ماه صفر می‌توانند برای شرکت در این امر خداپسندانه به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس از شهروندان و اهداکنندگان خون خواست نسبت به اهدای خون اقدام کنند و نگران ابتلای به ویروس کرونا نباشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.