سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه شهرکرد:

بیان معارف انقلاب اسلامی از مصادیق بارز جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: جهاد تبیین موضوعی است که رهبر معظم انقلاب آحاد جامعه را نسبت به آن موظف و مکلف کرده‌اند و انجام آن را به عنوان یک جهاد مشخص کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز پنجشنبه در گردهمایی خادمان امام حسین (ع) با عنوان "یک عمر نوکری" در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: جهاد تبیین موضوعی است که رهبر معظم انقلاب آحاد جامعه را نسبت به آن موظف و مکلف کرده‌اند و انجام آن را به عنوان یک جهاد مشخص کردند.

وی در تعریف رسالت تبیین‌گری، تصریح کرد: تبیین به معنای تبلیغ بیان معارف اسلامی است و از آنجا که در گذشته کوتاهی‌هایی در خصوص بیان معارف دین صورت گرفته باید این کاستی‌ها را جبران کرد و از سوی دیگر برنامه‌های دشمن، ضرورت اهمیت جهاد تبیین را چند برابر کرده است.


بیشتر بخوانید


امام جمعه شهرکرد با طرح این سوال که چه چیزی را باید تبیین کرد و باید بر روی چه مسائلی متمرکز شد؟، تصریح کرد: هم باید مصادیق را بهتر بشناسیم و هم باید تمرکز خود را بر آن بیشتر معطوف کنیم و کار تبلیغی خود را متقن‌تر، صحیح‌تر و موثرتر انجام دهیم.

نکونام اظهار داشت: یکی از مواردی که بسیار مهم است و از ضرورت‌ها به شمار می‌رود و باید بر آن تمرکز جدی داشته باشیم مساله غدیر و ولایت است چرا که یک هزار و ۴۰۰ سال است که در مورد آن کاستی صورت گرفته و حق غدیر ادا نشده و محتوای غدیر بازگو نشده و تنها به یک جشن اکتفا شده است.

وی مصداق دوم معارف انقلاب اسلامی را تبیین کارکرد و کارایی بعد سیاسی دین عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی بُعد سیاسی را از متن دین استخراج کرد و وارد میدان کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مصداق سوم در جهاد تبیین را سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: این مهم به شدت در معرض خطر است چرا که سبک زندگی غربی زوایای زندگی ما را تهدید می‌کند و باید برای مقابله با آن تا می‌توان سبک زندگی دینی را تبلیغ و تبیین کرد.

نکونام همچنین تبیین معارف عاشورایی را از دیگر مصادیق معارف اسلامی عنوان کرد و گفت: معارف عاشورایی را باید به روز ارائه داد و اگر چه روضه و گریه اصل است، اما معارف نباید کمرنگ شود و باید در متن برنامه‌ها قرار گیرد.

وی اقامه عدالت را از معارف ریشه‌ای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در این خصوص هم بد عمل شده و هم بد تبلیغ شده است و باید گفت که بیشترین ظلم نسبت به این موضوع شده است این در حالی است که سخن مستمر رهبر معظم انقلاب اقامه عدالت و باید به گفتمان و مطالبه تبدیل شود.

نکونام ادامه داد: توحید، طاغوت‌زدایی و نفی استکبار از دیگر معارف انقلاب اسلامی که در حقیقت به این موضوع نیز ظلم شده است و برخی در داخل روی به استکبار می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، استقلال را از دیگر معارف کلیدی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:تعامل با کشور‌های آزاده دنیا به معنای نفی استقلال نیست.

نکونام با اشاره به نقش مردم در عرصه‌های مختلف کشور، مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی با مردم به اینجا رسیده و با آن‌ها به آرمان‌های آینده خود می‌رسد، اما برخی با بد عمل کردن مردم را دلسرد می‌کنند.

وی امیدآفرینی را از دیگر معارف انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب هم تاکید زیادی بر این مهم دارند، اما برخی خیلی تلاش دارند مردم را ناامید و مایوس کنند و امید را از جامعه بگیرند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: توجه به اصل خانواده و جایگاه زن، تبیین کارآمدی نظام اسلامی، توجه به جمعیت برای تداوم انقلاب اسلامی، حفظ اجتماع و وحدت، امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مصادیق معارف انقلاب اسلامی است که همگان نسبت به آن تکلیف دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.