سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نهضت آموزش ۸۵ هزار نفری سواد رسانه‌ای در خراسان جنوبی

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی از آغاز نهضت آموزش ۸۵ هزار نفری سواد رسانه‌ای در استان خبر داد.

رضایی گفت: در شرایط کنونی دنیا رسانه و فضای مجازی یک ابزار برای پیشبرد اهداف عملیات روانی و تاثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی به شمار می‌رود از این رو این آموزش الزامی است.

او افزود: قرار است این آموزش رسانه‌ای در بیش از هزار پایگاه بسیج سراسر استان انجام شود و امید است تا پایان سال به آموزش ۸۵هزار نفری در این حوزه برسیم.

رضایی بیان کرد:در حوزه این جنگ رسانه‌ای باید در میدان کارزار فعالیت کنیم و مردم را نسبت به این جنگ مسموم آگاه کنیم و به نوعی نیاز به واکسیناسیون عمومی داریم.

رضایی با اشاره به نابسامانی و تلاطم‌های روانی در این حوزه گفت: برای حل این مشکل نیازمند یک نهضت آموزش سواد رسانه‌ای هستیم.

رئیس بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: همه مردم باید آموزش اولیه سواد رسانه‌ای را داشته باشند و این نیازمند یک برنامه ریزی فراگیر است.

حجت الاسلام رضایی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه گفت: دشمن از همه ابزارها برای ناکارآمد نشان دادن نظام و شکست دادن انقلاب استفاده می کند و الان در میدان رسانه شبانه روزی تلاش می کند.


او افزود: دشمن تلاش می کند تا با اعمال همچون مخفی کردن پیشرفت های دشمن،ناامید کردن مردم،پررنگ کردن شورش ها و فاسد نشان دادن مسئولین نظام را نابود کنند.

رضایی گفت:امروز با جنگ ترکیبی مواجه هستیم و اهل رسانه باید همه به دنبال گفتمان سازی باشید.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: قدرت رسانه ای کشور ابزاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی کشورهای سلطه گر و ارتقا سواد رسانه ای مهمترین ابزار عمومی برای آشنایی اقشار مختلف با توطئه های دشمنان است.

او گفت:مدرسان این حوزه فرماندهان جنگ سواد رسانه ای هستند و باید با افکار و اندیشه های خود می توانید این حملات دشمن را ناکام بگذارید.

رضایی بیان کرد:جنگ شناختی هم بااطلاعات و با سلاح اعتماد زدایی و ناامید سازی جامعه شروع می شود و شما مدرسان در این جبهه قرار دارید و باید در جهت باورها و اعتقادات مردم تلاش کنید.

برچسب ها: فضای مجازی ، رسانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.