سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری لار به ساکنان بافت فرسوده دستور تخلیه داد

بارش باران در نقاط مختلف شهرستان داراب و لارستان آغاز شده است.

علیرضا انصاری مسئول هواشناسی داراب گفت: با ورود سامانه بارشی به فارس باران رگباری در نقاط مختلف شهرستان داراب شروع به باریدن کرده است.

او گفت: بیشترین بارش تا این لحظه در بخش رستاق با ۱۵ میلیمتر در ۱۵ دقیقه اعلام شده است.

بارش باران در برخی نقاط این شهرستان موجب جاری شدن روان آب شده است.

فرماندار ویژه داراب با حضور در مناطق جنوبی شهر داراب و گفتگو با مردم محلی دستور تخلیه برخی از خانه‌های ناایمن در جنوب شهر داراب را به آنان اعلام کرد.

فرهاد سعدی گفت: یکی از مدارس تجهیز و آماده شده است تا اسکان برخی از این خانواده در آنجا انجام شود.

او گفت: حسینیه ولیعصر داراب نیز آماده اسکان مردم است.

فرماندار ویژه داراب همچنین به اهالی روستای کوه سفید دستور داد هر چه سریعتر این روستا که در معرض فرونشست قرار دارد را تخلیه کنند.

همچنین با ورود سامانه بارشی به فارس، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در شهرستان لارستان آغاز شده که این بارش‌ها سبب آبگرفتگی معابر و جاری شدن آبشار فصلی در شهر لار شده است.

بیشتر بخوانید:

اداره کل هواشناسی فارس برای لارستان سطح هشدار قرمز صادر کرده است.

براساس آمار ایستگاه هواشناسی لارستان  میزان بارش سه ساعته در این شهر را تا ساعت ۱۹:۲۵ دقیقه ۳۵ میلی متر اعلام کرد.

در اطلاعیه شهرداری لار تاکید شده است که بارش‌های سنگین همراه با وزش تندباد و توفان که از عصر امروز در شهر لار و مناطق جنوبی فارس شروع شده، امشب نیز با شدت بیشتری ادامه دارد و شهروندان به ویژه ساکنان مناطق بافت فرسوده لار، اصول ایمنی لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و آبگرفتگی و وقوع سیل را رعایت کنند.

بر اساس گزارش ها، وزرش تندباد‌های سنگین سبب شکستن درختان و خسارات به برخی خودرو‌ها در میادین و خیابان‌های شهر لار شده است.

معاون عمرانی فرمانداری لارستان هم گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، نیرو‌های امدادی و نهاد‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مقابله، پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای پیش رو و از روز‌های گذشته در آمادگی کامل هستند.

احمد دلاور گفت: تاکنون و به دلیل آغاز بارش‌ها هنوز از بروز خسارات احتمالی و یا وقوع سیلاب در روستا‌ها و بخش‌های مختلف شهرستان گزارشی دریافت نشده است.

او به مناطق و خانواده‌های روستایی و عشایری هشدار داد که به دلیل احتمال وقوع بارندگی‌های سیل آسا و طغیان رودخانه‌ها طی مدت سه روز پایانی هفته از حضور در کنار رودخانه‌ها به طور جدی خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.