سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۵ بقعه متبرکه میزبان اجرای طرح بصیرت عاشورایی

طرح بصیرت عاشورایی از ابتدای ماه محرم در خراسان جنوبی آغاز و تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: این طرح با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه برگزار می‌شود.

او افزود: برنامه‌های دهه نخست ماه محرم از ۸ مردادماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سخنرانی و عزاداری ایام محرم در ۵۵ بقعه برگزار می‌شود گفت: همچنین اجرای مراسم "لبیک یا حسین" تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان همزمان با اول محرم با حضور هیئت‌های مذهبی در ۲۴ بقعه استان برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: ویژه برنامه همایش نوجوانان حسینی "احلی من العسل" همزمان با روز ۶ محرم با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش و دارالقرآن‌ها در ۲۲ بقعه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در ۲۴ بقعه، اجرای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در ۴۷ بقعه، مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در ۲۸ بقعه و مراسم همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در ۲۳ بقعه استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه کاروان‌های عزا با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان به سمت بقاع متبرکه در ۵۱ بقعه راه اندازی می‌شوند گفت: همچنین اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۲۲ بقعه استان انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.