سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی کامل نیرو‌های عملیاتی در مواجهه با مشکلات احتمالی سیل پیش رو

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس از آمادگی کامل نیرو‌های عملیاتی این شرکت در شرایط نامساعد جوی و مواجهه با مشکلات احتمالی شبکه توزیع برق در سیل پیش رو خبر داد.

حمیدرضا کریمی فرد گفت: پیرو هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در خصوص شرایط نامساعد جوی و تقویت سامانه جدید بارشی در سطح استان فارس به خصوص در مناطق جنوبی و شرق استان و بارش سنگین در مدت زمان کوتاه طی روز‌های دوشنبه این هفته تا اواخر هفته آینده، جهت مقابله با حوادث احتمالی تمامی نیرو‌های عملیاتی و اجرایی، سیمبانان و مدیران و کارکنان در حوزه ستادی و مدیریت‌های تابعه این شرکت درحالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

او گفت: در این استان تیم‌های عملیاتی از قبل آماده بوده و به طورکامل توانایی مدیریت بحران و رویارویی با شرایط نامساعد جوی را دارند.

کریمی فرد گفت: با توجه به وضعیت جوی روز‌های آینده در استان فارس، این شرکت ضمن رصد لحظه به لحظه مدیریت و راهبری شبکه توزیع برق در سراسر استان با تمام توان و آمادگی کامل نسبت به پایایی و پایداری شبکه اقدام می‌کند تا همه مشترکان در مناطق شهری و روستایی استان از نعمت برق پایدار ومطمئن برخوردار باشند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در حال حاضر هیچ گونه مشکل خاصی در روند پایداری شبکه توزیع برق مشترکان استان فارس وجود ندارد و همه تغییرات جوی استان رصد می‌شود.

او گفت: تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است و شهروندان در صورت بروز هر گونه خاموشی و خسارت ناشی از طوفان و بارندگی به شبکه توزیع برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ به مرکز اتفاقات این شرکت اعلام کنند و همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات درکمترین زمان ممکن نسبت به رفع خاموشی و عادی سازی شبکه اقدام خواهند کرد.

حمید رضا جلایر گفت: با توجه به این شرایط جوی، شهروندان حتی المقدور در خانه مانده و از تردد غیر ضروری پرهیز کنند، همچنین افراد از مجاورت پایه‌های برق، تجهیزات شبکه توزیع برق و تجمع در مناطق احتمالی جاری شدن سیل دوری کنند و از دست زدن به تجهیزات برقی تخریب شده در اثر طوفان؛ خودداری کنند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان فارس نیز گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی در روز‌های آتی در استان، جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حوزه ستادی و مدیریت‌های تابعه این شرکت به ویژه شهرستان‌های جنوبی و شرق استان برگزار شد.

بهمن قدیری گفت: در این جلسه مقرر شد تمامی مرخصی‌ها و ماموریت‌های غیر ضرور لغو و نیرو‌های عملیاتی، اجرایی، اتفاقات، فنی و پشتیبانی تا پایان بحران به صورت آماده باش در محل واحد‌های مربوطه حضور فعال داشته باشند.

او، برقراری کشیک دایم و مستقر در شهرستان‌ها و ستاد، آماده باش ۳۴ شرکت پیمانکاری طرف قرارداد، آماده باش ۱۵۲ گروه عملیاتی با ۳۰۴ سیمبان راننده و ۸۷ دستگاه خودرو مجهز عملیاتی و ۱۰ گروه ویژه خط گرم به همراه ۱۰ بالابر خط گرم، بررسی اجناس و لوازم مورد نیاز مدیریت‌ها و تهیه و ارسال آن‌ها به شهرستان‌ها قبل از شروع بحران، تشکیل کمیته‌های عالی و فرعی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در ستاد و مدیریت‌های تابعه و اتخاذ تمهیدات لازم و هماهنگی و برنامه ریزی‌های لازم جهت آمادگی برای مدیریت بحران، بازدید و هرس فوری درختان در حریم شبکه‌های توزیع برق از جمله اقدامات مهم برای آمادگی ذکر کرد.

او گفت: با توجه به وضعیت جوی حاکم بر استان و احتمال بارش و سیلاب ناخواسته در روز‌های آینده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای مقابله با حوادث احتمالی و بحران با تمام توان و آمادگی کامل نسبت به تأمین برق پایدار مشترکان اقدام خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.