سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نشست هماهنگی ستاد اربعین با مواکب عراقی

نمایندگان مواکب ایرانی و عراقی مستقر در مرز شلمچه با ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، درباره نیاز‌ها و چالش‌ها ایام اربعین حسینی گفتگو کردند.

در این نشست امروز و دز پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، نمایندگان مواکب ایرانی و عراقی مستقر در مرز شلمچه، با مسئولان ستاد اربعین منطقه آزاد اروند دیدار و گفتگو کردند.

معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره، از تردد زائران ایرانی به سمت عتبات در سال گذشته باوجود ناهماهنگی‌ها و شیوع کرونا را یادآور شد و گفت: با وجود اینکه سال گذشته آمادگی در این خصوص موجود نداشت، بیش از ۴۰۰ هزار نفر به زیارت عتبات در کشور عراق مشرف شدند.

نمایندگان مواکب عراقی مستقر در مرز شلمچه نیز در این نشست با بیان اینکه عطش زائران اربعین پس از دو سال ممنوعیت این سفر، در سال جاری دو چندان می‌شود، حضور میلیونی در این حرکت حسینی را پیش بینی کردند.

آن‌ها از مسئولان ستاد اربعین منطقه آزاد اروند خواستند تا نسبت به کاستی‌های موجود در شلمچه عراق و پذیرایی از زائران ایرانی هماهنگی و همکاری کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروند این منطقه، با تأکید بر اینکه همه امکانات جمهوری اسلامی ایران در خدمت اربعین حسینی خواهد بود، گفت: در منطقه آزاد اروند و پایانه مرزی شلمچه، همچون سال‌های گذشته تمام تلاش‌ها در راستای تسهیل تردد و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع)، به کار می‌رود.

علی خانی هماهنگی و تبادل نظرات مستمر ۲ طرف را وجه تفاوتی اربعین امسال نسبت سال‌های گذشته دانست و گفت: ارتباطاتی که در مرز شلمچه وجود دارد و اقدامات انجام شده در طرف ایرانی و منطقه آزاد اروند موجب شده تا طرف عراقی با حضور مستمر خود نسبت به بیان کمبود‌ها و رصد مشکلات یاری رسان باشد.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در منطقه آزاد اروند، در حوزه‌های پشتیبانی، زیرساخت‌ها و فرهنگی اقداماتی را در دست اجرا است و با بررسی‌هایی که در سمت شلمچه عراق صورت گرفته از اصلاح برخی زیرساخت‌های مرز بین المللی شلمچه خبر داد.

او گفت: مقرر شد در حد وسع و امکانات موجود در منطقه و با کمک مجموعه استان در نقاطی که نیاز به اصلاح زیرساخت دارد زیرسازی و محوطه‌سازی لازم انجام تا شرایط در خور شأنی برای زائران فراهم شود.

چالش‌هایی همچون کمبود آب لازم، تأمین آب آشامیدنی، ایجاد سردخانه برای نگهداری مواد فاسد شدنی و یخ، تأمین یخ مورد نیاز، مواد غذایی از داخل خاک ایران، در این نشست مطرح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.