سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های نیمه تمام ورزشی چهارمحال و بختیاری در انتظار تامین بودجه

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۱ طرح ورزشی ملی و استانی در دست اجرا است که برای تکمیل نیازمند حدود ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

آقای کریمی گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها از ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد است و با اعتباراتی که وجود دارد اگر شرایط به همین صورت پیش رود در سال ۱۴۱۰ طرح‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری تکمیل می‌شود.

در سفر رئیس جمهور به استان قول داده شد ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌ها و ۵۰ میلیارد تومان برای تعمیرات داده شود، اما تاکنون ابلاغ نشده است.

طرح‌های ورزشی نیمه تمام در همه شهرستان‌های استان وجود دارد، اما شهرستان‌های شهرکرد و لردگان بیشترین طرح‌های نیمه تمام را دارند.


بیشتر بخوانید


میزان سرانه کشوری ورزش یک متر و بیست سانتی متر است، اما در استان این عدد ۳۳ سانتی متر است و چهارمحال و بختیاری جایگاه ۲۸ در بین ۳۱ استان کشور را داراست.

اگر طرح‌های نیمه تمام امسال تکمیل شود سرانه ورزش استان به ۵۵ سانتی متر می‌رسد که همچنان از سرانه کشوری کمتر است، اما با تعریف طرح‌های جدید و تکمیل آن می‌توان سرانه ورزشی استان را افزایش داد.

امسال تعداد پنج یا شش طرح ورزشی قابل افتتاح در استان داریم که اگر اعتبار تزریق شود سه تا چهار طرح دیگر نیز تا اوایل سال آینده تکمیل می‌شود.

وی افزود: همواره گفته و شنیده شده که عقل سالم در بدن سالم است، با انجام فعالیت‌های ورزشی می‌توان به سلامتی رسید و جامعه سالمی را ساخت البته انجام فعالیت‌های ورزشی نیازمند وجود فضا‌های مناسب است تا ورزشکاران بتوانند تمرینات ورزشی خود را به‌صورت حرفه‌ای در آن انجام دهند.

اما در چهارمحال و بختیاری با وجود ورزشکاران بسیار در رشته‌های ورزشی مختلف که برخی از آن‌ها مدال‌های با ارزشی را در مسابقات گوناگون برای کشور و استان به ارمغان آورده‌اند، فضا‌های ورزشی بسیار کم است.

به گفته کریمی، محدودیت اعتبار موضوع مهمی است که همواره پیشرفت پروژه‌های مختلف از جمله طرح‌های ورزشی استان را با مشکل مواجه کرده است به گونه‌ای که با شرایط فعلی و تامین اعتبار لازم ممکن است این طرح‌ها در شش تا هفت سال آینده تکمیل شود.

اگر اعتبار مورد نیاز این طرح‌ها تامین و تکمیل شود تاثیر به سزایی در پیشرفت ورزشکاران استان و درخشیدن آن‌ها در میادین مختلف کشوری، جهانی و حتی المپیک خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.