سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه عرب: هنوز برای بازگشت سوریه به اتحادیه اتفاق نظر نداریم

دستیار دبیرکل اتحادیه عرب می‌گوید مسئله بازگشت سوریه به این اتحادیه حل نشده و نمی‌توان زمان مشخصی را برای آن اعلام کرد.

حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه کشور‌های عربی گفت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مستلزم اجماع اعضا است و اعلام کرد که این اتفاق نظر هنوز به طور کامل رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وی در گفت و گوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی گفت: «تاریخ مشخصی برای این مسئله وجود ندارد. موضوع چندان دور نیست، اما آنقدر‌ها هم که برخی فکر می‌کنند نزدیک نیست».

خبرگزاری‌ها به نقل از اتحادیه گزارش دادند که در مواضع برخی از کشور‌های عضو در مورد بازگشت سوریه به اتحادیه تغییراتی ایجاد شده، اما برای ایجاد اجماع کافی نیست.

گفتنی است، اتحادیه عرب دیروز اعلام کرد نشست بعدی کشور‌های عربی اول و دوم نوامبر در الجزایر برگزار خواهد شد. نشست قبلی در میانه تیرماه در لبنان برگزار شد و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مسئله فلسطین، از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در آن بود.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب به خاطر بروز جنگ داخلی در نوامبر سال ۲۰۱۱ به حالت تعلیق در آمد. وزیر امور خارجه مصر می‌گوید سوریه در صورت انجام برخی اقدامات، می‌تواند دوباره وارد اتحادیه عرب شود. چندین کشور عربی هم از جمله مصر، اردن و امارات، تعامل با دولت سوریه را آغاز کرده‌اند. اما در میان کشور‌های عضو، عربستان و قطر تا کنون مخالف بازگشت سوریه بوده اند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.