نتیجه نشست مشورتی وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب در بیروت، در نشست آینده سران این اتحادیه در الجزایر مشخص خواهد شد.

شبکه تلویزیونی المیادین، درباره سومین نشست مشورتی وزرای امور خارجه عرب در بیروت گزارش داد: وزرای امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه عرب، بدون دستورکار و بدون تعیین پرونده‌های مشخص، نشست مشورتی خودشان را در لبنان برگزار کردند. با اینکه پرونده‌های متعددی در این نشست مطرح شد، اما پرونده‌های بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و مسئله فلسطین، برجسته‌ترین این پرونده‌ها بود.

رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: «سوریه عضو موسس در اتحادیه عرب است و ما امیدواریم بتوانیم در مسئله سوریه توافقی ایجاد کنیم. در الجزایر، فلسطین همواره در قلب ما قرار دارد و ما به فلسطین پایبند هستیم.»

غیبت وزرای امور خارجه سعودی و امارات در نشست بیروت، قابل توجه بود.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان در این باره گفت: «بعضی وزرا برنامه‌های کاری دیگری داشتند، اما همه کشور‌ها در این نشست نماینده داشتند. روابط ما با هیچ کشوری قطع نشده است.»

المیادین گزارش داد: سفر وزرای امور خارجه عرب به نشست مشورتی در بیروت منحصر نشد، بلکه همچنین شامل ارزیابی اوضاع لبنان و دیدار با مقامات بلندپایه این کشور و بررسی مهمترین پرونده‌ها به ویژه سوریه و فلسطین با آنان بود.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: «مسئله فلسطین در صدر توجه قرار دارد. بعضی کشور‌های عربی و ملت‌های آن‌ها از جنگ به شکل‌های مختلف در رنج هستند.»

این سومین نشست مشورتی بود، اما نتایج نهایی در نشست آینده سران عرب در الجزایر مشخص می‌شود و باید دید موضع کشور میزبان، تا چه اندازه در دو مسئله اصلی فلسطین و بازگشت سوریه به این اتحادیه، تاثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار