سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار اصفهان:

چرخه آموزش در مجموعه فنی و حرفه‌ای کامل است

محمدعلی احمدی گفت: مهارت‌هایی که در سازمان فنی حرفه ای اموزش داده می شود کاربردی است وکارآموزان می‌توانند جذب بازار کار شوند.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان در حاشیه بازدید از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، با اشاره به ظرفیت‌های خوب موجود برای ارائه آموزش‌های متعدد در بخش‌ها و رشته‌های مختلف در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: باید مردم را از ظرفیت‌های خوب موجود در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای که باعث می‌شود آموزش‌هایی را به طور حضوری، مجازی و تلفیقی به کارآموزان ارائه نمایند، مطلع کنیم.

او افزود: مهارت‌هایی که آموزش داده می‌شود، از جمله مهارت‌های کاربردی است که کارآموزان پس از گذراندن مهارت لازم می‌توانند جذب بازار کار شوند.

احمدی ارتباط با صنایع کوچک در بخش‌های تولیدی و خدماتی را از جمله برنامه‌های خوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: ارتباط بین مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای و مراکزی که نیاز به نیروی کار دارند و آموزش مؤثر و کاربردی نیروی کار باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

فرماندار اصفهان به هماهنگی‌های انجام شده در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره و تأکید کرد: اطلاع‌رسانی به مردم، تلاش برای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه مراکز مردمی برای این آموزش‌ها و کمک به آموزش اشتغال خانگی و چرخه کامل آموزش‌ها که منجر به تولید جامع در تولید و خدمات می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

او با تأکید بر لزوم آموزش اخلاق حرفه‌ای به متربیان در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که متربیان علاوه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، دوره‌های آموزشی مکمل فرهنگی و معنوی را نیز بگذرانند.

احمدی اقدامات صورت گرفته در راستای تسریع در صدور مجوز‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش مجوز‌های مراکز آزاد و غیردولتی و پراکندگی آن‌ها در سطح شهرستان رضایت بخش بوده است.

فرماندار اصفهان بر لزوم تعامل دستگاه‌های اجرایی مختلف با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌های خوب موجود تأکید کرد و افزود: تعامل دستگاه‌های مختلف با مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت توسعه آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی و آموزش نیرو‌های شرکت‌های تولیدی و خدماتی بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه آموزش یکی از ارکان مهم افزایش بهره وری از نیروی انسانی است.

او با بیان اینکه چرخه آموزش در مجموعه فنی و حرفه‌ای، یک چرخه آموزش کامل است، تصریح کرد: باتوجه به چرخه کامل آموزش‌های فنی و حرفه ای، کارآموزان می‌توانند با هم‌افزایی سیستم مولدی را ایجاد کنند.

احمدی بیان کرد: از طریق برنامه‌های توجیهی آموزشی، آحاد مختلف مردم در محلات و روستا‌ها با ظرفیت‌های خوب آموزشی آشنا شوند تا بتوانند به بهترین نحو از این ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.