سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهادکشاورزی تربت جام:

جشنواره خربزه در تربت جام برگزار شد

مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: جشنواره خریزه همراه با نکوداشت برترین‌های حوزه کشاورزی با حضور مهمانان استانی و شهرستانی در قطب تولید خربره کشور تربت جام برگزار شد.

علیرضا عرفانی مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: سطح زیر کشت خربزه در این شهرستان حدود ۱۰ هزار هکتار است و بالغ بر ۲۰۰ هزار تن محصول خربره از مزارع تربت‌جام تولید و روانه بازار‌های مصرف کشور و بخش اندکی از آن به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

او هدف از برگزاری جشنواره را تجاری سازی خربزه، استفاده از دانش بومی و محلی، انتقال یافته‌های تحقیقاتی، بررسی چالش‌ها و مشکلات بر شمرد و افزود: در این محفل کشاورزی از ۵۹ نفر از برترین‌های بخش کشاورزی تجلیل به عمل می‌آید.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌جام ادامه داد: در حاشیه این مراسم غرفه‌هایی از محصولات و نهاده‌های کشاورزی دایر شد و مورد بازدید عموم قرار گرفت.

عرفانی بیان کرد: همچنین در این مراسم، از ۵۰ عکس برگزیده تور عکاسی پالیز، با موضوع خربزه به نمایش در آمد و از ۵۹ نفر از برترین‌های بخش کشاورزی تجلیل شد.

حسین جمشیدی فرماندار تربت جام با اشاره به برگزاری جشنواره خربزه گفت: امیدواریم با برگزاری جشنواره خربزه در مورد صنایع تبدیلی خربزه به نتایج مطلوبی برسیم و خربزه تربت جام توسط نهاد‌های فرهنگی به ثبت برسد.

او افزود: در حال حاضر خربزه با توجه شیوه تغییر کشت مصرف آب کمتری نسبت به گذشته دارد. یکی از صنایع که درتربت جام غافل مانده است صنایع تبدیلی خربزه است که انشاالله سرمایه گزاری در این زمینه انجام شود.

حجت السلام معتمدی فر امام جمعه تربت جام نیز با اشاره به برگزاری جشنواره خربزه و تجلیل از برترین‌های کشاورزی گفت: خربزه محصولی مفید برای مردم است و در میان همه محصولات کشاورزی یکی از پُر در آمد‌ترین و بیشترین اشتغال و مفیدترین و کم مصرف‌ترین مصرف آبی را دارد و امیدواریم خربزه جایگاه واقعی خودش دا به دست بیاورد.

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام هم در این برنامه گفت: کشت خربزه بهترین محصول برای اشتغالزایی در منطقه تربت جام است ومسئولان امر کشاورزان را کمک و همراهی کنند.

انتهای پیام//ز. ج.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.