سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳۵ هزار دانش آموز البرز انتخاب رشته می‌کنند

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت : امسال ۳۵ هزار و ۵۶۶ دانش آموز پایه نهم مدارس این استان انتخاب رشته می کنند.

آقای رحمانی گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۴۰۱ نفر دانش آموز دختر و ۱۸ هزار و ۱۶۵ نفر دانش آموز پسر هستند.

او می گوید: بیشترین فراوانی هدایت تحصیلی پایه نهم نیز با جمعیت دانش آموزی هشت هزار و ۸۶۵ به آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج تعلق دارد.

رئیس اداره امورتربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز گفت: فرآیند هدایت تحصیلی با هدف راهنمایی و مشاوره دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی، با توجه به علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های دانش آموز توسط مشاوران مربوطه انجام می‌شود.

رحمانی گفت: هدایت تحصیلی در دوره متوسطه در واقع هدایت دانش آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آن‌ها و به تناسب امکانات و نیازهای کشور است.

او می گوید: هدایت تحصیلی دانش آموز پایه نهم برای ورود به پایه دهم در رشته‌های کاردانش و فنی حرفه ای، علوم انسانی و معارف اسلامی، علوم تجربی و ریاضی فیزیک انجام می شود.

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز افزود: فرآیند هدایت تحصیلی در کشف استعداد دانش‌آموزان و همچنین رونق بازار کار در آینده نقش بسزایی دارد که باید در اولویت قرار گیرد.

او گفت: مدیران باید نسبت به فرآیند هدایت تحصیلی و استفاده از ظرفیت مشاوران در این زمینه توجه جدی داشته باشند چراکه این مهم در استعدادیابی و توسعه کسب و کار در آینده موثر خواهد بود.

رحمانی گفت: توزیع هدایت تحصیلی و کارنامه دانش‌آموزان باید به درستی انجام شود و علاوه بر استعدادیابی، علاقه فردی نیز مدنظر باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.