رئیس اداره امورتربیتی آموزش و پرورش البرز گفت: هشت پایگاه برای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم با رویکرد انتخاب رشته آگاهانه در این استان آغاز به کار کردند.

آقای علی رحمانی گفت: دانش آموزان نباید نسبت به انتخاب رشته تحصیلی بی تفاوت باشند و این موضوع مهم را با حوصله، دقت و صبر انجام دهند.

او گفت: دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه استان به منظور برخورداری از خدمات مشاوره‌ای ویژه هدایت تحصیلی می‌توانند به هفت مرکز مشاوره نواحی و مناطق آموزش و پرورش و مرکز استانی مشاوره روانشناختی رازی مستقر در چهار راه طالقانی ابتدای بلوار ماهان کرج مراجعه کنند.

آقای رحمانی می گوید: در این مراکز به جز مرکز روانشناختی رازی خدمات مشاوره هدایت تحصیلی به صورت رایگان به دانش آموزان ارائه می‌گردد.

او گفت: ۵۳۷ مشاور در مدارس استان البرز مسئولیت انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم را عهده دار هستند.

آقای رحمانی گفت: تصمیم درست برای انتخاب رشته تحصیلی یکی از دغدغه‌های دانش آموزان و خانواده آن‌ها است که در برخی موارد هزینه سنگین مادی و معنوی را به دنبال دارد.

او گفت: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان پایه نهم و اولیا با فرآیند هدایت تحصیلی، وبینار‌های هدایت تحصیلی به صورت حضوری و در بستر شبکه شاد از سوی مشاوران مدارس برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره امورتربیتی آموزش و پرورش البرز طرح هدایت تحصیلی چند سالی است با هدف انتخاب رشته متناسب با علاقه، توانایی و استعداد دانش‌آموزان در مدارس متوسطه دوره اول اجرا می‌شود که خانواده نباید دانش آموزان را وادار به انتخاب رشته اجباری کنند.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.