سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواست خدایی:

آیین نامه مدیریت فرهنگی بوستان‌ها توسط شهرداری شیراز اجرا می شود

عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد: شهرداری این کلانشهر ملزم به اجرای آیین نامه مدیریت فرهنگی بوستان‌های شهر می‌شود.

افسانه خواست خدایی گفت: آیین نامه مدیریت فرهنگی بوستان‌های شهر شیراز با هدف بهبود فرهنگی اجتماعی وضعیت بوستان‌های سطح شهر و با اولویت بندی اجرا در بوستان‌های دارای شهربازی تدوین شد.

او گفت: در این آیین نامه تلاش شده است تا با اولویت بهبود شرایط فرهنگی پارکها، کودکان و نوجوانان در شرایط بهتری از نظر دیداری، شنیداری و سلامت جسمی و روانشناسی به بازی و تفریح بپردازند.

خواست خدایی گفت: در بخشی از این آیین نامه مطابق استاندارد‌های حاکم در همه جوامع در راستای تامین سلامت جسمی کودکان از ورود حیوانات اهلی و در اصطلاح حیوانات خانگی مثل سگ و گربه به محیط شهر بازی کودکان جلوگیری میشود، ضمن اینکه ورود موتورسیکلت و خودرو (به استثنای خودرو‌های امدادی) به محیط پارک ممنوع می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: پیرو مصوبه قبلی شورا در راستای تهیه لایحه‌ای پیرامون تامین امنیت روانی کودکان در بخشی از این آیین نامه مقرر شده است که ضمن آموزش پیمانکاران و متصدیان فضای بازی کودکان در شهر‌های بازی، در محیط‌های مذکور که برای بازی و تفریح کودکان زیر ۱۲ سال تعبیه شده است از موسیقی‌های با محتوا و لحن کودکانه، دلنشین و ترجیحا آموزنده که توسط شورای سیاستگزار فرهنگی شهرداری به متصدیان ارائه می‌شود، استفاده شود تا روح لطیف کودکان به عنوان نسل سازنده آینده این شهر و کشور، بیش از این در معرض موسیقی‌های نامتناسب با سن و روحیه ایشان قرار نگیرد. ضمن اینکه مواردی در راستای جلوگیری از ورود متکدیان و سد معابر در نظر گرفته شده است.

خواست خدایی گفت: موارد اساسی در این آیین نامه برای ایجاد فضای امن در محیط بازی کودکان در نظر گرفته شده که پس از تصویب در شورا، شهرداری موظف به اجرای آن و اعمال ضمانت اجرا‌های مناسبی علیه افرادی است که در این آیین نامه به عنوان مسئول اجرای مقررات شناخته شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.