سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقیلو:

مردم برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت:شهروندانی که۶ماه ازتزریق آخرین دز واکسن کرونای آن ها گذشته است، باید برای دریافت دز یادآور به پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کنند.

تقیلو با اشاره به افزایش تعداد بستری‌های کرونایی و موارد مثبت سرپایی در سطح کشور و استان افزود: افزایش موارد مثبت سرپایی، منجر به افزایش بستری‌های کرونایی در هفته‌های آتی و آغاز پیک هفتم کرونا می‌شود.

او افزود: کرونا در موج جدید با علائم تب، سردرد، بدن‌درد، علائم تنفسی و گاهی نیز با علائم گوارشی ظاهر می‌شود که عموم مردم باید به این مهم توجه داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ادامه داد: تا کنون سویه‌های BA ۱ و BA ۲ بیشتر شایع بود که دستگاه تنفسی فوقانی را درگیر می‌کرد، اما موج هفتم با شیوع سویه‌های BA ۴ و BA ۵ آغاز شده که قسمت‌های تحتانی ریه را گرفتار می‌کند و علائم شدیدتری بروز می‌دهد که احتمال بستری، بدحال شدن و مرگ‌ومیر در آن بیشتر است.

تقیلو علاوه بر واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل های بهداشتی را دیگر عامل مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۲ متری در فضا‌های بسته ضروری است.

او بابیان اینکه واکسن‌های موجود در مقابل سویه‌های جدید کرونا نیز اثر بخشی دارند خاطرنشان کرد: واکسن‌هایی که برپایه پروتئین هستند و هم واکسن‌هایی که بر پایه ویروس کشته شده هستند، در زمان حاضر قابل استفاده‌اند و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.