سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات برگزاری دومین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه در فارس

آیین پایانی دومین همایش ملی نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه اسلام شناسان با با پیام آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود.

دبیر دومین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلام گفت: نخستین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلام از مجموعه همایش ملی ریحانه النبی در سال ۹۶به همت مرکز اسلامی فاطمیه و نهاد‌های مختلف دولتی و غیردولتی برگزار شد.

بهزاد مریدی گفت: امسال هم ارگان‌هایی از جمله دانشگاه پیام‌نور فارس، پایگاه استنادی جهان اسلام، مرکز مطالعات منطقه‌ای و مرکز اسلامی فاطمیه اقدام به برگزاری این همایش کردند و با ترکیب ارزشمند اعضای علمی، هیأت داوران و دبیر علمی توانستند آثار متعدد و قابل توجهی را در دومین دوره این همایش دریافت کنند.

او گفت: بالغ بر ۱۱۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده که از این مجموع قریب به ۵۵ اثر پس از داوری پذیرفته شد. تعدادی از این آثار به صورت مشروط بود که تصحیحات در زمان موعد که ۱۷ تیرماه بود صورت گرفت.

مریدی گفت: این همایش در دو روز برگزار شده، آیین پایانی این همایش در روز ۲۷ تیرماه امسال همزمان با عید سعید غدیرخم از ساعت ۸:۴۵ تا ساعت ۱۳ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او گفت: ۹ مقاله در فضای مجاری در قالب این همایش ارائه می‌شود و ۹ مقاله هم به صورت حضوری در سالن حضرت خدیجه (س) در مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مُهر همزمان با عید سعید غدیر خم از ساعت ۸ تا ۱۳ برگزار خواهد شد که ورود برای عموم مردم آزاد است.

مریدی گفت: ۱۸مقاله در این همایش ارائه شده و مابقی مقالات در دو جلد رونمایی خواهد شد که در روز عیدغدیرخم هر دو جلد کتاب‌های همایش همزمان با پایان یافتن این رویداد رونمایی می‌شود.

مریدی گفت: تمامی مقالات در پایگاه سیویلیکا و کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و آیین پایانی همایش با پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی آغاز به کار خواهد کرد.

دبیر دومین دوره همایش ملی نهج‌البلاغه از منظر اندیشه اسلام شناسان ایران و جهان اسلامی گفت: امیدوارم که بتوانیم آنچه شایسته است انجام دهیم و همایش ملی ریحانه النبی بتواند برای انجام کار‌های ارزشمندی که در دستورکار دارد نهایت بهره را از صاحب‌نظران ببرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.