سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح پایگاه‌های طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در کرمان

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان گفت: ۱۴ هزار دانش آموز تحت پوشش پایگاه‌های طرح تعمیق و تثبیت یادگیری ناحیه یک کرمان قرار می گیرند.

عبدالرضا ترابی در آیین افتتاح پایگاه‌های طرح تعمیق و تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در تابستان گفت: این طرح با هدف تحقق نگاه عدالت‌محوری دولت و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

او می‌گوید: به منظور توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان دوره‌های ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) در تابستان ۱۴۰۱ اجرا می‌شود.

به گفته رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان متأسفانه غیرحضوری شدن مدارس به علت شیوع بیماری کرونا، باعث افت تحصیلی در دانش‌آموزان شد که اجرای این برنامه، باعث جبران افت تحصیلی و تثبیت یادگیری می‌شود.

او می‌گوید: ۲۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی به تفکیک دوره‌های اول و دوم متوسطه (نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش) تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

ترابی گفت: این طرح،  ۲ گروه از دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش‌های جبرانی و تقویتی قرار می‌دهد: گروه اول: دانش‌آموزانی که بر اساس ضوابط موجود در آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی، نتوانسته‌اند نصاب قبولی را در خرداد ۱۴۰۱ کسب کنند و گروه دوم: دانش‌آموزانی که علی رغم کسب نصاب قبولی در دروس، براساس تحلیل نتایج ارزشیابی پایانی خرداد ۱۴۰۱ از سوی شورای مدرسه، نیازمند شرکت در کلاس‌های جبرانی و تقویتی تشخیص داده شده‌اند.

او می‌گوید: پس از پایان فرایند آموزش، ارزشیابی دانش‌آموزان در شهریور ۱۴۰۱ مطابق با برنامه تنظیم شده از سوی مدارس و پایگاه‌ها برگزار می‌شود و سپس با تایید شورای عالی آموزش و پرورش در صورتی که نمرات ارزشیابی دانش‌آموزانِ گروه دوم در شهریور ماه، بیشتر از نمرات خرداد باشد، این نمرات، جایگزین نمرات خرداد ماه خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.