سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی چهارمحال و بختیاری در مهار آتش سوزی های احتمالی در جنگل‌ها

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای مقابله و مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی فصل تابستان در مراتع و جنگل‌ها، آمادگی نسبی در استان ایجاد شده است.

آقای کیانی گفت: برای مدیریت بحران در هر فصل دستورالعمل خاص وجود دارد و در هر استانی متناسب با شرایط جغرافیایی برش استانی تدوین می‌شود.

اگر چه امسال آتش‌سوزی گسترده‌ای در چهارمحال و بختیاری شکل نگرفته، اما با توجه به تداوم روند خشکسالی و خشک شدن مراتع، وقوع آتش‌سوزی استان را تهدید می‌کند از همین احتیاط از سوی گردشگران و کشاورزان ضروری است.

در خصوص ایمنی رودخانه‌ها و سد‌های استان با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم انجام شده، اما بی‌احتیاطی برخی از گردشگران منجر به وقوع حوادثی در این خصوص شده و پس از آتش‌سوزی یکی از بیشترین حوادثی که در فصل تابستان در استان رخ می‌دهد، غرق‌شدگی است.


بیشتر بخوانید


در سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری تجهیزاتی به استان اختصاص یافته است که می‌تواند کمبود‌های موجود را تا حدی برطرف کند، اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

۲۵ مخاطره طبیعی در چهارمحال و بختیاری شناسایی و برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار در خصوص این مخاطرات اولویت‌بندی شده است.

بر اساس این برنامه، سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی به ترتیب از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ تير ۱۴۰۱
پایگاه پهپادها و بالگردهای آتش‌نشان در استان و در مناطق جنگلی استان برای آتش سوزی های جنگلی ،حتما باید ساخته شوند