سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر خلاف توصیه‌های مکرر

۶.۵ درصد از مردم در واکسیناسیون کرونا سهیم نشده اند

۶.۵ درصد از مردم خراسان جنوبی هنوز هیچ کدام از دُزهای ۴ گانه واکسن کرونا را دریافت نکرده اند که این افراد در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

پیک ششم کرونا که به پایان رسید خیلی‌ها خیال کردند که کرونا تمام شده است و اوضاع عادی شده است.

یک هفته‌ای می‌شود که دوباره ویروس کرونا سر بر آورده و آمار‌های مربوط به این بیماری شیب صعودی به خود گرفته است.

تزریق واکسن کرونا به عنوان سدی در برابر شیوع ویروس یکی از عواملی بود که سبب شکست کرونا در پیک ششم شد، اما حالا کم شدن سطح واکسیناسیون، خطر را افزایش داده است.

نظرات مختلف مردم درباره واکسیناسیون

یکی از شهروندان بیرجندی که تاکنون هیچ کدام از دُزهای واکسن کرونا را تزریق نکرده بود گفت: هیچ گونه اعتقادی به کرونا و واکسن آن ندارم.

او گفت: به نظر من باید انسان خود به خود در برابر بیماری‌ها ایمن شود و افراد باید با استفاده از مواد غذایی و سبک زندگی سالم، ایمنی خود را افزایش دهند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی که در سنین سالمندی است گفت: ۳ دُز از مراحل مختلف واکسن کرونا را دریافت کرده ام و اطمینان دارم که واکسن در بدن ایمنی ایجاد می‌کند.

او گفت: به افرادی که هیچ کدام از دُزهای واکسن را دریافت نکرده اند توصیه اکید می‌کنم که هر چه سریع‌تر واکسن کرونا را تزریق کنند تا هم خودشان و هم دیگران از بیماری کرونا مصون بمانند.

مشارکت ۹۳.۵ درصد از مردم استان در واکسیناسیون کرونا

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۲۸۶  نفر واکسن نوبت اول کرونا را در استان دریافت کرده اند.

او گفت: ۵۳۱ هزار و ۷۷۲ نفر نیز واکسن نوبت دوم و ۲۲۲ هزار و ۹۱۷  نفر واکسن نوبت سوم را در خراسان جنوبی تزریق کرده اند.

شریف زاده تعداد واکسن‌های تزریق شده در مرحله چهارم را ۲ هزار و ۲۵۴ دُز اعلام کرد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: بر خلاف تأکید کارشناسان و پزشکان، هنوز در خراسان جنوبی ۶.۵ درصد از مردم واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.