همزمان با اوج گیری مجدد ویروس کرونا در خراسان جنوبی، نیاز است تا تزریق واکسن کرونا در میان مردم جدی گرفته شود.

چند روزی بود که کرونا در خراسان جنوبی آرام بود و تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از ابتلا به این ویروس در استان رو به کاهش بود.

این کاهش امید‌ها را برای پایان همه گیری کرونا در دل‌ها زنده کرد، اما دوباره کرونا سر بلند کرده و افراد را به خود مبتلا می‌کند و گاهی اوقات نیز جان‌ها را می‌گیرد.

در این بین تزریق واکسن کرونا به خصوص تزریق دُزهای سوم و چهارم ضرورتی است که بیش از پیش باید به آن اهمیت داد.

تزریق واکسن، راه حلی بدون ترس

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: واکسن کرونا با وجود همه گیری این ویروس راه حلی مطمئن است که بدون ترس از عوارض آن می‌توان نسبت به تزریق آن اقدام کرد.

او گفت: با تلاش دولت و کادر درمان انواع مختلف واکسن کرونا در کشور و استان موجود است و مردم باید از این ظرفیت بهره‌مند شوند.


بیشتر بخوانید


یکی از شهروندان فردوس نیز گفت: همشهریان ما در فردوس از کرونا غفلت کردند و به همین دلیل آمار ابتلا به این ویروس در شهرستان افزایش یافت.

او گفت: باید تمام شهروندان خود را موظف بدانند تا نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و خود و همشهریانشان را از شر ویروس مصون بدارند.

در تأمین واکسن مشکلی نداریم

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۲۴۵ نفر واکسن نوبت اول و ۵۳۱ هزار و ۷۲۱ نفر واکسن نوبت دوم کرونا را در استان تزریق کرده اند.

او گفت: همچنین ۲۲۲ هزار و ۸۳۳ نفر واکسن نوبت سوم و هزار و ۹۴۲ نفر نوبت چهارم واکسن را دریافت کرده اند.

شریف زاده گفت: فقط دو واکسن پاستوکووک پلاس و آسترازنکا در سبد واکسیناسیون استان موجود نیست و واکسن‌های پاستوکووک، سینوفارم، فخرا، نورا، رازی، برکت و اسپایکوژن در تمامی مراکز موجود بوده و قابل تزریق است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: در بیرجند مرکز جامع سلامت مهرشهر و نجفی گل علاوه بر صبح و در ساعت اداری، در نوبت عصر نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برای تزریق واکسن کرونا دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.