سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری:

«صاحبدلان» یک تئاتر دینی است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «صاحبدلان» باید سرچشمه جریان تئاتر کشور

محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «اگر «صاحبدلان» بتواند از تمام کسانی که در جامعه به هنر تئاتر دل باخته‌اند، دلبری کند در مسیر خود موفق خواهد شد وگرنه «صاحبدلان» یک طرف می‌ماند و جریان تئاتر یک طرف دیگر امیدوارم صاحبدلان از این رویداد به یک روند نمایشی برسد.

به گفته معاون هنری وزارت فرهنگ، وجه مشترک این رویداد‌ها با جریان تئاتر، همان تئاتر به معنی درام و خلق دراماتیک رویداد است. این خلق دراماتیک رویداد اگر در «صاحبدلان» اتفاق بیفتد، می‌تواند کارایی داشته باشد و برای بقیه جریان تئاتر تأثیرگذار باشد. امیدوارم روند و تاثیر «صاحبدلان» را در جشنواره تئاتر کودک، جشنواره بین‌المللی فجرو جشنواره آیینی و سنتی ببینیم.

او گفت: روند «صاحبدلان» باید سرچشمه جریان تئاتر کشور شود چراکه دین یعنی متر و معیار و برای تشخیص خوب و بد. «صاحبدلان» به عنوان تئاتر دینی است که باید معیار نشان دهد واگر بتواند این معیار‌ها را دقیق‌تر به مخاطب ارایه کند، موفق خواهد بود.

افتتاحیه دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

نخستین روز از دوزادهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» با پخش رادیویی سه اثر «نوای حرم» به کارگردانی حمیدرضا نوری، نمایش خیابانی «جوانمرد قصاب» به کارگردانی اکبر قهرمانی و «نقالی» مرشد مهدی چایانی از رادیو نمایش کار خود را آغاز کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.