سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ملی ۱۰ اثر از چینی‌های بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل از اقدام برای ثبت ملی ۱۰ اثر از چینی‌های آبی و سفید مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد

فردین عینی گفت:‌ این آثار از جمله آثار وقفی شاه عباس به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با مهر وقفی است که در سال‌های اخیر ۴۱ اثر از آنها به سمت ملی رسیده است و این ۱۰ اثر نیز امسال به فهرست آثار ثبت ملی اضافه می‌شود.

معاون میراث‌ فرهنگی استان اردبیل می گوید:‌ چینی‌های آبی و سفید ابتدا مورد مرمت، پاکسازی و بازبینی قرار گرفتند و پس از آن مستندنگاری و تهیه شناسنامه آثار به منظور ثبت ملی تهیه می‌شود.

به گفته او، ظروف چینی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از مهم‌ترین و معروف‌ترین آثار موجود در این مجموعه است که تعدادی از آنها در موزه چینی‌خانه مجموعه به نمایش گذاشته شده است و باقی آنها نیز در معروف‌ترین موزه‌های ایران و جهان نگهداری می‌شود.

استان اردبیل دارای ۱۷ موزه با موضوعات مختلف صنایع دستی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و موزه تخصصی شامل ۱۴ موزه دولتی، یک موزه غیردولتی، یک موزه خصوصی و یک موزه‌ مشارکتی است.استان اردبیل دارای ۱۷ موزه با موضوعات مختلف صنایع دستی، مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و موزه تخصصی شامل ۱۴ موزه دولتی، یک موزه غیردولتی، یک موزه خصوصی و یک موزه‌ مشارکتی است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.