مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: بازدید گردشگران از موزه چینی خانه و باستان شناسی مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در ۹ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با افزایش همراه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فردین عینی، مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۷۸ هزار و ۶۰۹ گردشگر داخلی و ۸ هزار و ۱۶۱ گردشگر خارجی از مجموعه بقعه شیخ صفی الدین بازدید کردند.

او افزود: این ارقام در مقایسه با مدت مشابه پارسال با افزایش همراه است و نشان می‌دهد مجموعه اقدامات انجام شده برای ساماندهی بقعه شیخ صفی الدین موثر بوده و بازدید و ماندگاری مسافران را افزایش داده است.

مسئول موزه‌های استان اردبیل گفت: طی دو سال گذشته ساماندهی مسیر دسترسی از موزه چینی خانه به موزه باستان شناسی، مرمت بخش‌های مختلف بقعه، ساماندهی صحن قزل باشلار، احیای دروازه تاریخی عالی قاپو و ساماندهی موزه فرش در مسجد جنت سرا با استقبال گردشگران و بازدیدکنندگان مواجه شده است.

عینی با تاکید به اینکه موزه چینی خانه از موزه‌های برتر کشور است و یکی از یادگار‌های صفویه با طراحی شیخ بهایی است، افزود: با برنامه‌های پیش رو برای ساماندهی این اثر ثبت جهانی بی شک با افزایش بازدید‌ها در نوروز ۹۹ مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.