جف بزوس، دومین مرد ثروتمند جهان، به زودی صاحب یک قایق تفریحی بزرگ ۵۰۰ میلیون دلاری در هلند خواهد شد. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد این قایق بادبانی وجود ندارد، چند نکته را میتوان از وب سایت سازنده کشتی و همچنین چندین نشریه رسانهای به دست آورد. با این حال، آنچه تایید شده این است که این قایق بادبانی قرار است ۴۱۷ فوت (۱۲۷ متر) طول داشته باشد و احتمالا دارای چندین عرشه و دارای سه دکل سیاه غول پیکر است.
به گزارش slashgear، این قایق Y۷۲۱ نام دارد و گفته میشود که توسط Oceanco ساخته شده است، یک کشتی ساز سفارشی که برخی از بزرگترین و مجللترین قایقهای جهان را تولید میکند. این شرکت متعلق به تاجر میلیاردر عمانی، محمد البروانی است. طبق مجله لوکس راب ریپورت، انتظار میرود این قایق مجلل پس از تکمیل، بزرگترین قایق بادبانی جهان باشد.
به گزارش مجله تایم، این قایق بادبانی با ارتفاع ۱۲۷ متر، یکی از بزرگترین قایقهای بادبانی است که تاکنون در هلند ساخته شده است. آنقدر عظیم است که برای خروج از بندر و رفتن به اقیانوس، باید از یک پل فولادی نمادین هلندی بگذرد، که یک قسمت مرکزی دارد که میتوان آن را جدا کرد تا کشتی بتواند با خیال راحت از آن عبور کند. این پل که به نام د هف (در ترجمه تحت اللفظی به عنوان The Lift) شناخته میشود، یک پل بالابر است که میتواند ۴۰ متر در هوا بلند شود. باید اشاره کرد که ارتفاع قایق، فرود هلیکوپتر را ناامن میکند، بنابراین گزارش شده است که بزوس یک قایق تفریحی پشتیبانی با یک سکوی هلیکوپتر را برای سفر در کنار این قایق بادبانی عظیم سفارش داده است.
قایق بادبانی سایه ۷۴ متری که با نام YS۷۵۱۲ شناخته میشود، پایگاهی برای سکوی هلیکوپتر میلیاردر آمازون خواهد بود، همچنین این قایق پشتیبان دارای فضاهای ملاقات، انباری برای جت اسکی، اسباب بازیهای آبی، و تجهیزات غواصی بزوس خواهد بود. این قایق میتواند حداکثر ۴۵ خدمه و مهمان را در خود جای دهد.
این تاجردر یکی از کتابهای خود از این قایق بزرگ به عنوان یکی از بهترین قایقهای بادبانی موجود یاد میکند. اگرچه این قایق لوکس تقریباً به طور قطع دارای قطعات ریز خواهد بود، اما گفته میشود که این وسیله دوستدار محیط زیست است. شرکت سازنده این قایق در وب سایت خود میگوید که قایق در حال ساخت یکی از بزرگترین دوستداران محیط زیست در جهان است و میتواند بدون سوزاندن سوخت فسیلی از اقیانوس اطلس عبور کند.
این وسیله دارای فناوریهایی مانند دکلهای کربنی DynaRig، انرژی خورشیدی و سیستم پیشرانه هیبریدی است. همچنین دارای یک سیستم بازیابی اتلاف گرما در داخل است که از انرژی حرارتی و گرمای باقیمانده از گازهای خروجی برای تبدیل به انرژی الکتریکی استفاده میکند.
بیشتر بخوانید