سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خط ۲ قطار شهری کرج بهره برداری آزمایشی می‌ شود

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: خط ۲ قطار شهری کرج هم زمان با هفته دولت سال جاری به بهره برداری آزمایشی می‌رسد.

آقای محمد اسدیان گفت: سال ۸۵ راه اندازی هر کیلومتر از قطار شهری حدود ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه داشت، ولی امروز این هزینه به یک هزارو۲۰۰ تا یک هزارو۵۰۰ میلیارد تومان رسیده.

او گفت: بنا شده ایستگاه f تا k ج (۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی) خط ۲ قطار شهری کر به طول حدود ۶.۵ کیلومتر در هفته دولت به صورت آزمایشی افتتاح شود.

آقای اسدیان می گوید: تست سرد، تست گرم، راه اندازی آزمایشی و بهره برداری آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره برداری قطعی از این ایستگاه‌ها باید طی شود.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: با راه اندازی آزمایشی که شهریور ماه انجام می‌شود، طبق پروتکل‌های بین المللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاه‌ها جابه جا خواهد شد.

آقای اسدیان گفت: در بهره برداری قطعی هم ایستگاه‌ها حدود ۱۲ ساعت در روز پذیرای مسافران خواهند بود.

او گفت: این اتفاق جایگاه سازمان قطارشهری کرج را به جایگاه اصلی خود بازمی‌گرداند.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای انجام تست گرم هم با سازمان قطار شهری تهران مذاکراتی در حال انجام است تا بخشی از تجهیزاتی پیشرفته‌ای که برای متروی تهران خریداری شده به کرج انتقال داده شود.

او گفت: در راه اندازی قطعی به دلیل این که تعداد تردد مسافران زیاد می‌شود راه اندازی سیستم هوشمند سیگنالینگ برای افزایش امنیت مسافران و قطار ضروری خواهد بود.

آقای اسدیان گفت: با مذاکره با شهرداری تهران بنا شده یک رام سه واگنه برای تست گرم و راه اندازی آزمایشی در اختیار کرج قرار گیرد.

او گفت: خطای فاحش در طرح قطار شهری کرج این بود که از همان ابتدا ۱۲ کیلومتر از تونل این طرح حفاری شد و این مساله هزینه زیادی برد.

آقای اسدیان گفت: طبق مطالعات انجام شده، در هر ساعت از اوج ترافیک، قطار شهری باید ۳۳ هزار نفر را جابه جا کند، ولی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اعلام کرده این خط در شلوغ‌ترین ساعات روز نهایتا ۲۳ هزار نفر را جابه جا خواهد کرد.

به گفتهرئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج طبق استاندارد‌های جهانی اگر جابه جایی مسافر در ساعات اوج ترافیک کمتر از ۱۸ هزار نفر باشد، راه اندازی قطار شهری به صرفه نیست و اگر این جابه جایی کمتر از ۱۰ هزار نفر باشد هم باید به سمت راه اندازی BRT حرکت کرد.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه بین کمالشهر در غرب کرج و شهرستان شهریار استان تهران طراحی شده که تاکنون حدود ۱۵ کیلومتر تونل آن حفاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.